plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵
کد مطلب : ۳۲۲۹۹

الزام استخدام ماماها در مراکز زایمانی با تصویب قانون جوانی جمعیت

مشاور وزیر بهداشت در امور زنان گفت: خوشبختانه قانون جمعیت بعد از 40 سال بی مهری سیستماتیک به مقوله مادری و جمعیت و خانواده و بعد از 8 سال از ابلاغ سیاست ها، به تصویب رسیده که از جمله مفاد این قانون الزام استخدام ماماها در مراکز زایمانی و موارد متعددی است که در قانون دیده شده است.
الزام استخدام ماماها در مراکز زایمانی با تصویب قانون جوانی جمعیت
به گزارش سرویس سلامت ایصال نیوز از وزارت بهداشت، دکتر مونا زینالو در دومین کنگره بین المللی اخلاق در مامایی و سلامت باروری که با محوریت کرامت مادری در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران برگزار شد، اظهار داشت: ماماها نقش کلیدی در تعیین سرنوشت کشور در حوزه جمعیت دارند و یک ماما می تواند در جهت حمایت از مادران و تشویق آنها به فرزندآوری، به شدت نقش آفرینی کند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه جمیت کشور به سمت سالمندی می رود و در شرایطی که کشور ما فرصت کمی برای جبران خلأ جمعیتی دارد، ماماها می توانند با رویکرد حمایتی نسبت به مقوله مادری و مادران کمک موثری به افزایش جمعیت جوان و بالندگی ایران کنند.

مشاور وزیر بهداشت گفت: تلاش خواهیم کرد حمایت های مناسبی را از ماماها داشته باشیم تا در زمینه هایی از جمله جوانی جمعیت، اتفاقات مثبتی رخ دهد و با کمک همدیگر بتوانیم مسیری که در سال های گذشته جمعیت کشور را به سمت سالمندی و تهدید برده را به سمت جوانی جمعیت سوق دهیم.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما