plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۳۶۷۱۱

پوشش رایگان ۱۲.۵ میلیون نفر در صندوق بیمه همگانی

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت از پوشش رایگان ۱۲.۵ میلیون نفر در صندوق بیمه همگانی خبر داد.
پوشش رایگان ۱۲.۵ میلیون نفر در صندوق بیمه همگانی
به گزارش سرویس سلامت ایصال نیوز، دکتر محمد مهدی ناصحی گفت: سازمان بیمه سلامت در دولت سیزدهم گامهای بلندی در زمینه سیاست گذاری، فعالیت های اجرایی و تامین منابع برداشته است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند، خاطرنشان کرد: بیمه سلامت ۹۵ درصد هزینه های بستری در بیمارستان های دانشگاهی و دولتی را پوشش می دهد و پرداخت از جیب مردم ۵ درصد است.

دکتر ناصحی با بیان اینکه ۱۷ میلیون نفر تحت پوشش صندوق بیمه همگانی هستند، گفت: از این تعداد، ۵ دهک که ۱۲.۵ میلیون نفر است، به صورت رایگان تحت پوشش هستند.

نشان دار شدن ۲ میلیون بیمار مزمن

وی با بیان اینکه در مراکز دولتی صد در صد هزینه ها برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی رایگان است، افزود: ۲ میلیون بیمار مبتلا به سرطان، بیماران مزمن، بیماران اعصاب و روان در صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج نشان دار شدند و هفت هزار میلیارد تومان بودجه این صندوق است.

وی با اشاره به پوشش ۹۸ درصدی نسخه نویسی الکترونیک، تصریح کرد: بسیاری از بیماریهای توانبخشی تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفته، و توجه ویژه ای به بیماران اوتیسم داشته و هزینه های درمانی را حتی در بخش خصوصی پرداخت می کنیم.

دکتر ناصحی تصریح کرد: سالانه ۲هزار میلیارد تومان برای درمان ناباروری زوجین نابارور هزینه می کنیم و هزینه های درمانی مادران باردار نیز رایگان است.وبدا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما