plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳
کد مطلب : ۳۶۵۲۴

قلعه نویی: از مردم عذرخواهی می‌کنم

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا با برتری قطر به پایان رسید. امیر قلعه‌نویی ایران را مستحق شکست ندانست و گفت: دلیل باخت ایران بیشتر بدشانسی بوده نه ضعف فنی، از همه عذرخواهی می کنم
قلعه نویی: از مردم عذرخواهی می‌کنم
به گزارش سرویس ورزشی ایصال نیوز، تیم ملی فوتبال ایران پس از صدرنشینی در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا که سه پیروزی مقابل فلسطین، هنگ‌کنگ و امارات به‌دست آورد، در دو بازی دور حذفی نیز برابر تیم‌های سوریه و ژاپن دو برد ارزشمند دیگر به‌دست آورد.

تیم ملی ایران شامگاه چهارشنبه در جدال حساس نیمه نهایی به مصاف قطر رفت و خیلی زود در دقیقه 4 روی اولین حمله با ضربه تماشایی سردار آزمون به گل رسید، اما پس از آن بازی را از دست داد و در پایان نیمه نخست با گل‌های جاسم جابر و اکرم عفیف به برتری دست پیدا کرد.

در نیمه دوم شاگردان قلعه‌نویی برای زدن گل تلاش کردند و نمایش هجومی داشتند که موفق به انجام این کار با ضربه پنالتی جهانبخش در دقیقه 51 شدند و بازهم حملات‌شان را ادامه دادند تا گل برتری را بزنند، اما در دقیقه 82 غافلگیر شدند و المعز علی با فرصت‌طلبی و شوت زمینی توانست گل سوم عنابی‌ها را به ثمر رساند تا در نهایت تلاش ملی پوشان ایران برای زدن گل تساوی تا دقیقه 17+90 بی‌ثمر بماند و نتوانند به فینال جام ملت‌ها راه یابند.

شرح گل‌ها:

ایران 1 - قطر صفر (دقیقه 4: سردار آزمون): اوتی که مهدی طارمی در سمت راست زمین گرفته بود را علیرضا جهانبخش با پرتاب بلند به محوطه جریمه فرستاد که ضربه پشت سر سعید عزت‌اللهی را پدرو میگل به شکل ناقص دفع کرد تا سردار آزمون با فرصت‌طلبی، جای‌گیری مناسب و ضربه قیچی برگردان تماشایی گل اول بازی را به ثمر رساند.

ایران 1 - قطر 1 (دقیقه 17: جاسم جابر): فرار اکرم عفیف از سمت راست محوطه جریمه و پاس کات‌بک او را جاسم جابر با شوت محکم از پشت محوطه جریمه زد که توپ پس از برخورد به پای مدافع ایران و عبور از روی سر بیرانوند به تور دروازه چسبید و گل تساوی را به همراه داشت.

ایران 1 - قطر 2 (دقیقه 43: اکرم عفیف): موج دوم حمله قطر با دفع اشتباه بازیکنان ایران در زمین خودی شکل گرفت که پاس رو به جلوی احمد فتحی را اکرم عفیف با نفوذ سریع به محوطه جریمه و شوت فنی و تماشایی به گوشه دروازه فرستاد تا گل دوم تیمش را به ثمر رساند و پیش بیفتند.

ایران 2 - قطر 2 (دقیقه 51: علیرضا جهانبخش): در زمان پنالتی زودهنگام نیمه دوم برای ایران، در حالی که مشعل برشم به سمت راست شیرجه رفته بود، علیرضا جهانبخش توپ را به مرکز دروازه زد تا گل تساوی به ثمر برسد.

ایران 2 - قطر 3 (دقیقه 82: المعز علی): ارسال اکرم عفیف از سمت چپ زمین را شجاع خلیل‌زاده با ضربه سر برگشت داد تا پشت محوطه جریمه توپ به عبدالعزیز حاتم برسد و این بازیکن یک دقیقه پس از تعویض اقدام به شوت‌زنی کند که ضربه او در میانه راه به المعز علی رسید و در حالی‌که رامین رضاییان آفساید را پُر کرده بود، این مهاجم گل سوم قطر را با شوت زمینی زد.

تیم ملی قطر در دیدار فینال جام ملتهای آسیا، روز شنبه 21 بهمن در دوحه، برای کسب مقام قهرمانی در برابر تیم ملی اردن مسابقه خواهد داد.

قلعه نویی: از مردم عذرخواهی می‌کنم

به گزارش "ورزش سه"، امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی ایران بعد از شکست تیم ملی ایران در نیمه نهایی مقابل قطر، در کنفرانس خبری حاضر شد.

او که به گفته خودش یکی از تلخ‌ترین شب‌های زندگی خود را سپری می‌کرد، پاسخ‌گوی سوالات خبرنگاران شد. صحبت‌های سرمربی تیم ملی با عذرخواهی از مردم ایران شروع شد و سپس از بدشانسی تیمش در موقعیت‌های گلزنی ایران صحبت کرد.

قلعه‌نویی با تیریک به تیم ملی قطر، ایران را مستحق شکست ندانست و معتقد بود دلیل باخت ایران بدشانسی بوده نه ضعف فنی و سپس مقصر این باخت را شخص خودش دانست.

یکی از مهم‌‌ترین بخش‌های کنفرانس قلعه‌نویی صحبت از تغییر نسل و جوان‌گرایی تا جام جهانی بعدی بود که نشان داد سرمربی تیم ملی قصد دارد پس از حذف در نیمه نهایی جام ملت‌ها، کارش را در سکان هدایت ایران ادامه بدهد و تغییراتی در اسکواد ایران به وجود بیاورد.

او در پاسخ به اینکه کار او برای صعود به جام جهانی شروع می‌شود و به نظر نمی‌رسد اتفاقات ۲۰۰۷ تکرار بشود، گفت: واقعا باید از این بچه‌ها تشکر کنیم‌. تورنمنت خوبی را انجام دادند ولی شانس با ما یار نبود. اکثر گل‌هایی که خوردیم بدشانسی بود و من این را قبول دارم. ما از الان باید به فکر تغییرات باشیم و یک‌سری نیروهای جوان‌تر را وارد چرخه تیم ملی کنیم تا برای جام جهانی تغییرات بالای ۵۰، ۶۰ درصد را داشته باشیم تا هم تیم جوان‌تر شود و هم از نظر نتیجه عقب نیفتیم.

سرمربی تیم ملی در صحبت‌های پایانی خود گفت: تشکر ویژه از کادرفنی، پزشکی و همکارانم که در این یازده ماه خیلی تلاش کردند. مطبوعات، رسانه ملی و مسئولین خصوصا بعد از بازی با ژاپن خیلی حمایت کردند ولی من قلعه‌نویی شرمنده همه‌شان شدم. اگر این بازی را واگذار کردیم مقصر اصلی من هستم و جا دارد از همه عذرخواهی کنم.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما