plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۳۶۳۵۱

مذاکرات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه پاکستان در اسلام آباد

دور اول مذاکرات حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه پاکستان صبح امروز دوشنبه برگزار شد.
مذاکرات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه پاکستان در اسلام آباد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز -دوشنبه - در راس هیاتی وارد اسلام آباد شد و مورد استقبال دو تن از معاونان وزارت امور خارجه پاکستان شامل رحیم حیات قریشی معاون منطقه‌ای و معاون تشریفات این وزارتخانه قرار گرفت.

وزیر امور خارجه ایران قرار است در این سفر با مقامات ارشد پاکستان تقویت همکاریهای فیمابین در حوزه‌های تجاری، صنعتی، علمی‌ و دانشگاهی، امنیتی و انرژی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهد.

امیرعبداللهیان در اولین برنامه این سفر با جلیل عباس جیلانی همتای پاکستانی خود دیدار کرد.

این سفر بعد از تحولات اخیر در مناسبات ایران و پاکستان و حمله به مقر جیش الظلم در پاکستان و متعاقب آن حمله‌ پهپادی پاکستان به نقطه‌ای در منطقه مرزی با ایران انجام شده است.

وزارت امور خارجه ایران و پاکستان دوشنبه دوم بهمن ماه در بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند که در پی گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای پاکستانی این توافق حاصل شده که سفرا تا ششم بهمن به محل کار خود باز گردند که این امر روز جمعه گذشته رخ داد.

به دنبال آن و به دعوت جلیل عباس جیلانی وزیر خارجه پاکستان، امروز سفر رسمی حسین امیرعبداللهیان به پاکستان انجام گرفت.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما