plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۳۳۸۰۸

ایران و پاکستان ۴ سند و تفاهمنامه همکاری امضا کردند

در جریان سفر رسمی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به پاکستان دو کشور چهار سند و تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
ایران و پاکستان ۴ سند و تفاهمنامه همکاری امضا کردند
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با حضور حسین امیرعبداللهیان و بلاول بوتو زرداری وزیران امور خارجه ایران و پاکستان در پایان مذاکرات رسمی آنان در اسلام‌آباد برگزار شد.

مقامات ارشد پاکستان از جمله وزیران بازرگانی و امور اقتصادی این کشور نیز در این مراسم حضور یافتند.

مقام‌های ایران و پاکستان اسناد و تفاهمنامه‌های مرتبط با تمدید ۵ ساله برنامه همکاری تجاری راهبردی، جمع بندی سومین نشست کمیته مشترک سرمایه‌گذاری، سومین نشست کمیته مشترک بانکی و همکاری در حوزه اقتصادی را امضا کردند.

بعد از این مراسم امیرعبداللهیان و همتای پاکستانی وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک یافتند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست خبری ضمن محکومیت اقدام تروریستی در پاکستان با خانواده بازماندگان ابراز همدردی و تشریک مساعی کرد.

وی درباره روابط ایران و پاکستان گفت: مایلم اعلام کنم از دو روز پیش معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه ایران در راس هیئتی اقتصادی مذاکرات مهم و مفید و نتیجه بخشی داشتند. این مذاکرات منجر به امضای برخی از اسناد و پیگیری جدی اسناد گذشته شد.

وزیر خارجه ایران افزود: ما در خصوص پروژه خط گاز «ای‌پی» گفتگوی مهمی داشتیم.

تکمیل خط لوله ای‌پی بین ایران و پاکستان را در راستای منافع دو ملت می دانیم.

آمادگی داریم این خط لوله مراحل نهایی را پشت سر گذارد.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این نشست خبری درباره روابط ایران و پاکستان گفت: پانزده ماه پیش ما کار خودمان را در دولت جدید شروع کردیم و ایران اولین سفری بود که من داشتم؛ با رضایت خوبی از این دوران نگاه می‌کنم و پیشرفت‌های خوبی در روابط داشتیم. یکی از نمونه‌های کوچک این پیشرفتی که صحبت کردم در افتتاح مشترک بازارچه مرزی پیشین بود که توسط نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهور ایران انجام شد، همچنین پروژه برق در پاکستان.

وی افزود: این پروژه‌ها نشان دهنده تعهد جمعی دو کشور برای یافتن راه حل‌هایی به نفع مردمان دو کشور است. امروز خوشحالم که مدارس و بیمارستان‌ها در کویته به لطف برق ایران فعالیت‌های خود را دارند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما