plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۳۶۳۱۲

شورای امنیت در مورد غزه جلسه اضطراری برگزار می کند

شورای امنیت سازمان ملل متحد بامداد شنبه اعلام کرد که با توجه به اعلام تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه، روز جهارشنبه جلسه اضطراری درباره غزه برگزار خواهد کرد. دبیرکل سازمان ملل حکم دادگاه لاهه در خصوص لزوم توقف نسل کشی در غزه را به شورای امنیت ارسال می‌کند.
شورای امنیت در مورد غزه جلسه اضطراری برگزار می کند
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، ریاست شورای امنیت اعلام کرد که پس از اعلام تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه در مورد نسل‌کشی رژیم صهیونیستی، روز چهارشنبه نشستی اضطراری در رابطه با جنگ در غزه برگزار خواهد کرد.

پیش‌تر منابع دیپلماتیک به شبکه الجزیره گفته بودند، الجزایر از شورای امنیت خواسته است تا نشستی اضطراری درباره غزه برگزار کند.

روز جمعه حکم اولیه دیوان بین‌المللی دادگستری در مورد شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی صادر شد.

این حکم رژیم صهیونیستی را ملزم می‌کند که اقداماتی در راستای ممانعت از نسل کشی مردم غزه اتخاذ کند.

دبیرکل سازمان ملل حکم دادگاه لاهه برای توقف نسل کشی در غزه را به شورای امنیت ارسال می‌کند

از سوی دیگر، سخنگوی سازمان ملل در پی اعلام حکم دیوان بین المللی دادگستری علیه اسرائیل مبنی بر توقف نسل کشی در غزه اعلام کرد: دبیر کل سازمان ملل مطابق اساسنامه دادگاه لاهه فوری دستورات آن را به شورای امنیت ارسال خواهد کرد.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل دیروز جمعه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل به حکم دادگاه لاهه توجه کرده است که به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در مورد اعمال کنوانسیون جلوگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی در نوار غزه اشاره می‌کند.

 دوجاریک گفت: دبیرکل سازمان ملل یادآور می شود که بر اساس منشور و اساسنامه دادگاه لاهه، تصمیمات این نهاد لازم الاجرا است و اطمینان دارد که همه طرف ها به نحو مقتضی از دستور دادگاه تبعیت خواهند کرد و مطابق اساسنامه دادگاه، فورا دستورات دادگاه را به شورای امنیت ارسال خواهد کرد.

شورای امنیت سازمان ملل به دلیل حمایت های آمریکا و دولت جو بایدن از اسرائیل، تاکنون نتوانسته است قطعنامه های متعدد پیشنهادی برای برقراری آتش بس فوری در نوار غزه را تصویب کند.

دیوان بین‌المللی دادگستری دیروز جمعه ۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴ حکم ویژه خود در مورد شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم اسرائیل مبنی بر ارتکاب نسل‌کشی در غزه و لزوم اتخاذ اقدامات فوق‌العاده را اعلام کرد.

بر اساس این حکم، رژیم اسرائیل باید اقدامات لازم برای ممانعت از جنایت‌های کشتار علیه یک مجموعه انسانی را اتخاذ کند. این رژیم همچنین باید عدم ارتکاب به جنایت نسل‌کشی توسط نیروهایش را تضمین و اقداماتی در راستای بهبود اوضاع انسانی در غزه اتخاذ کند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما