plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۳۶۰۲۳

تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه انصارالله یمن در شورای امنیت

شورای امنیت سازمان ملل در اولین قطعنامه سال ۲۰۲۴، پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا مبنی بر محکوم کردن حملات ارتش یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ را با ۱۱ رای موافق تصویب کرد. روسیه، چین و الجزایر به این قطعنامه رای ممتنع دادند.
تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه انصارالله یمن در شورای امنیت
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا و ژاپن را علیه انصارالله یمن درباره حملات در دریای سرخ بدون اشاره به دلیل اصلی این حملات و حمایت‌های واشنگتن از رژیم اسرائیل در بمباران غزه، تصویب کرد.

به گزارش الجزیره، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را تصویب کرد که ضمن محکومیت حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ، خواستار توقف فوری این حملات شد.

به رسمیت شناختن حق پاسخ گویی نظامی در مقابل حملات به کشتی ها، یکی از بندهای تصویب این قطعنامه است که روسیه به این بند انتقاد داشت اما هنگام رای گیری رسما مخالفتی نکرد.

در نشست شورای امنیت سازمان ملل که شامگاه چهارشنبه به وقت محلی برابر با ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴ و ۲۰ دی ماه جاری برگزار شد، این قطعنامه با شماره ۲۷۲۲، ۱۱ رای موافق ۱۵ عضو شورای امنیت را بدست آورد.

این رای گیری بدون هیچ مخالفتی انجام شد و چهار عضو شورای امنیت از جمله روسیه و چین و الجزایر به آن رای ممتنع دادند.

روسیه و چین از حق وتوی خود استفاده نکردند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما