plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۸
کد مطلب : ۳۶۲۹۱

افشاگری سیاستمدار لبنانی از نقشه هولناک اسرائیل برای مرحله بعدی جنگ

یک سیاست مدار لبنانی درباره تلاش های رژیم صهیونیستی برای گسترش دامنه جنگ به سمت سوریه برای محاصره مقاومت اسلامی هشدار داد و گفت اگر رژیم صهیونیستی قصد داشته باشد جنگ را به لبنان بکشاند، همه لبنانی ها در کنار مقاومت اسلامی خواهند بود.
افشاگری سیاستمدار لبنانی از نقشه هولناک اسرائیل برای مرحله بعدی جنگ
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، وئام وهاب، رئیس "حزب توحید عربی" به شبکه خبری العالم گفت: پس از گذشت 100 روز از جنگ غزه، اکنون دیگر همه می‌دانند که رژیم صهیونیستی به رغم تمام ضرباتی که بر پیکر غزه و مقاومت آن وارد کرده است، نمی تواند جنگ در این منطقه را به نفع خود فیصله دهد.

این رژیم هنوز هم سرگرم جنگیدن است و خسارت‌های صهیونیست‌ها روز به روز بیشتر می شود.

جنگ اصلی در غزه به پایان رسیده است

وهاب خاطرنشان کرد که جنگ اصلی در غزه به پایان رسیده است هر چند عملیات ترور و تخریب و سرقت پیروزی ادامه دارد اما هدف اصلی این رژیم یعنی نابودی کامل حماس هیچ گاه محقق نخواهد شد.

وی گفت این رژیم از باز کردن جبهه های دیگر می ترسد چون کابینه آن تحمل شکست را ندارد و نتانیاهو هم حیله گر و مکار است و تا آخرین نفس خود می جنگد. کما اینکه بخش عمده ای از شهرک نشینان جنگ را تنها راه نجات می دانند.

مقاومت در منطقه اهرم فشار برای پایان جنگ است

این سیاست مدار لبنانی خاطرنشان کرد که نمی توان چندان به اختلافات داخلی این رژیم امیدوار بود و در واقع تنها چیزی که جنگ را متوقف می کند، مقاومت فلسطین و لبنان و تحرکات یمن و عراق است. شجاعت و پشتکار ملت یمن ستودنی است.

وئام وهاب تصریح کرد که نباید حوادث جاری در دریای سرخ را دست کم گرفت. باید قدردان شجاعت و پشتکار ملت یمن در مقابله با دشمن و تسلیم نشدن آن در برابر تهدیدها و فشارها و تجاوزات آمریکا و انگلیس بود.

مقاومت میدانی در غزه اساسی‌ترین بخش ایستادگی در مقابل اشغالگران

وهاب در ادامه گفت اساسی‌ترین بخش، مقاومت میدانی در غزه است و اگر این مقاومت صورت نمی گرفت، اوضاع کاملا متفاوت بود؛ جبهه‌های پشتیبان هم نقش مهمی ایفا کردند و همین ها باعث شدند که آمریکا نتواند دامنه جنگ را گسترش دهد چون نمی‌تواند در آستانه انتخابات، خود را درگیر جنگی غیر قابل پیش بینی کند.

دشمن به دنبال گسترش دامنه جنگ به سوریه است

وی هشدار داد که اطلاعات ما حکایت از آن دارند که برنامه و نقشه های مربوط به توسعه دامنه جنگ علیه غزه تهیه و تدوین شده اند اما برخی ترجیح می دهند که مسیر توسعه جنگ به سمت سوریه باشد تا از این طریق، راه را بر مقاومت ببندند.

برخی دیگر لبنان را هدف بعدی جنگ می دانند اما در عین حال می گویند بعید است که این حمله به صورت زمینی باشد زیرا باعث نابودی بخش دیگری از ارتش رژیم صهیونیستی خواهد شد و جنگی بسیار دشوار خواهد بود که از حد توان و تحمل "اسرائیل" خارج است.

وهاب تصریح کرد که "اسرائیل" معتقد است که جبهه جنوبی سوریه - به دلیل مشغول بودن ارتش این کشور در جنگ با تروریسم – ضعیف ترین جبهه خواهد بود و هفته های پیش رو حوادث غیر قابل پیش بینی بسیاری را در دل خود دارد.

وی گفت این جنگ برای رژیم صهیونیستی، حیاتی است؛ این رژیم یا این جنگ را می برد یا کلا خاک فلسطین را باید ترک کند. با این حال گزینه گسترش جنگ به سمت لبنان را رد کرد انهم نه به خاطر ترس از "اسرائیل" چون لبنان می تواند ضربات ویرانگری را بر این رژیم وارد کند. در واقع علت نگرانی وی مقاومت لبنان نیست بلکه دولت لبنان است که ممکن است آماده چنین جنگی نباشد.

در صورت گسترش جنگ به لبنان؛ همه در کنار حزب‌الله خواهیم ایستاد

وئام رهاب تصریح کرد: که اکنون (دولت لبنان) از آمادگی و امکانات کافی پزشکی، عمرانی و تکنیکی کافی برخوردار نیست. در سال 2006 اوضاع کاملا متفاوت بود. امروز امکانات کافی برای پوشش دادن جنگ نداریم.

وی تأکید کرد که در صورت تحمیل جنگ بر لبنان، همه ما در کنار مقاومت خواهیم بود. سید نصر الله به شدت مراقب اوضاع داخلی لبنان است وی افزود: روشن است که سید حسن نصر الله از صد روز پیش از توسعه جنگ خودداری کرده است و با اینکه اسرائیل از محدوده رود لیطانی عبور کرده و از قواعد درگیری را زیر پا گذاشته است و پیوسته در حال اقدامات تحریک آمیز است اما سید نصر الله به شدت مراقب اوضاع داخلی لبنان است.

وهاب تأکید کرد که همه لبنانی ها باید از مقاومت حمایت کنند زیرا این مقاومت نیست که به دنبال توسعه جنگ و کشاندن دامنه آن به لبنان است بلکه رژیم صهیونیستی برای این منظور تلاش می کند.

وی تصریح کرد که "اسرائیل" از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به حزب الله فروگذار نمی کند اما توان و امکانات لازم را برای این کار ندارد. این رژیم نقشه های خود را برای این منظور آماده کرده است اما امکانات کافی را برای آن ندارد. امروز تمام آرزوی این رژیم این است که حزب الله بر اوضاع داخلی لبنان متمرکز شود.

رئیس حزب توحید عربی در نهایت تصریح کرد که حزب الله امروز ده ها هزار رزمنده حرفه ای و هزاران نیروی شهادت طلب و امکانات فراوان دارد در حالی که عرب ها فقط نظاره گر هستند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما