plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
کد مطلب : ۳۶۱۵۱

پاکستان سفیر خود از تهران را فراخواند

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد: پاکستان سفیر خود را از ایران فراخواند، اسلام‌آباد حمله به خاک خود را غیرقانونی می‌داند و حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می‌داند.
پاکستان سفیر خود از تهران را فراخواند
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، دیشب هم وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای ادعا کرد: پاکستان نقض بی دلیل حریم هوایی خود توسط ایران و حمله به داخل خاک پاکستان که منجر به کشته شدن دو کودک بی گناه و مجروح شدن سه دختر شد را به شدت محکوم می کند. این نقض حاکمیت پاکستان کاملا غیرقابل قبول است و می تواند عواقب جدی داشته باشد.

دستگاه دیپلماسی پاکستان مدعی شد: نگران‌کننده‌تر اینکه این اقدام غیرقانونی علی‌رغم وجود کانال‌های ارتباطی متعدد بین پاکستان و ایران صورت گرفته است. اعتراض شدید پاکستان پیش از این به مقام ارشد مربوطه در وزارت امور خارجه ایران در تهران تسلیم شده است. علاوه بر این، کاردار ایران به وزارت خارجه فراخوانده شده تا این نقض آشکار حاکمیت پاکستان را به شدت محکوم کند و مسئولیت عواقب آن کاملاً بر عهده ایران است.

در پایان بیانیه آمده است: پاکستان همواره گفته  که تروریسم یک تهدید مشترک برای همه کشورهای منطقه است که نیازمند اقدام هماهنگ است. چنین اقدامات یک جانبه با روابط حسن همجواری منطبق نیست و می تواند اعتماد و اطمینان دوجانبه را به شدت تضعیف کند.

پاکستان اما در موضع و بیانیه خود اشاره نکرده است که مدت هاست گروهک های تروریستی تجزیه طلب ضد ایرانی، خاک این کشور علیه ایران اقدامات تروریستی را سامان می دهند و به رغم تذکرها و هشدارهای متعدد ایران، برای مهار و حذف این گروهک ها، هیچ اقدام قابل توجهی از سوی پاکستان انجام نشده است. 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما