plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۳۶۰۴۵

حملات مجدد هوایی و موشکی آمریکا و انگلیس به شمال و غرب یمن

منابع خبری صبح امروز جمعه از حمله دوباره آمریکا و انگلیس به شمال و غرب یمن خبر دادند. جو بایدن اعلام کرده است که با دستور مستقیم او نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا همراه با بریتانیا و با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند حملات موفقیت‌آمیزی علیه یمن انجام داده است.
حملات مجدد هوایی و موشکی آمریکا و انگلیس به شمال و غرب یمن
به گزارش‌ سرویس بین الملل ایصال نیوز، منطقه طخیه در صعده در شمال و شهرستان باجل در استان الحدیده در غرب یمن هدف حمله هوایی آمریکا و انگلیس قرار گرفت.

المیادین نیز گزارش داد که پرواز جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی در آسمان استان‌های الحدیده و صعده ادامه دارد.

آمریکا و انگلیس بامداد جمعه چندین منطقه یمن را هدف حملات موشکی متعدد قرار دادند.

مقام آمریکایی در گفت‌وگو با رویترز مدعی شد حملات آمریکا و متحدانش به یمن با هواپیما، کشتی و زیردریایی انجام شده است.

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس بامداد جمعه در دفاع از تجاوز نظامی به یمن اعلام کرد: نیروی هوایی سلطنتی حملاتی هدفمند علیه تاسیسات نظامی مورد استفاده حوثی‌های یمن انجام داده است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز در پی تجاوز نظامی کشورش به یمن اعلام کرد: به دستور من نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا همراه با بریتانیا و با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند حملات موفقیت‌آمیزی علیه چند هدف در یمن انجام دادیم.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از «چند مقام آمریکایی» گزارش داد که ارتش‌های آمریکا و انگلیس «بیش از ۱۲ سایت مورد استفاده توسط حوثی‌های یمن» را هدف قرار دادند. این اهداف نظامی شامل مراکز لجستیکی، سامانه‌های دفاع هوایی و اماکن انبار تسلیحات بوده است.

سی. ان. ان نیز گزارش داد که موشک‌های تاماهاوک از سکوهای هوایی، زمینی و زیرسطحی شلیک شدند و هدف از این حملات کاستن از حملات مداوم حوثی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ بود.

این گزارش افزود که اهداف مورد حمله شامل سامانه‌های راداری، محل نگهداری پهپادها و سایت‌های پرواز آنها، انبار موشک‌های بالستیک و کروز و سایت‌های شلیک آنها بود.

معاون اول استاندار صنعاء بامداد جمعه در تشریح حملات تجاوزگرانه آمریکا و انگلیس به صنعاء گفت که این حملات تلفات جانی به همراه نداشته است.

مدیر دفتر المیادین در صنعا نیز اعلام کرد که آتش‌سوزی در پایگاه نظامی الدیلمی خسارت مادی به همراه نداشته است، چرا که این حریق محدود در اطراف این پایگاه سریعا خاموش شد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما