plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
کد مطلب : ۳۵۹۶۴

برای نخستین بار در زمستان امسال هوای کلانشهر اصفهان پاک شد

شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز (یکشنبه) برای نخستین بار در زمستان امسال در وضعیت پاک قرار گرفت و تنفس برای اهالی اصفهان دلپذیر شد.
برای نخستین بار در زمستان امسال هوای کلانشهر اصفهان  پاک شد
به گزارش سرویس اجتماعی ایصال نیوز، شاخص کیفیت هوای کلانشهر اصفهان طبق اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور در ساعت ۹ صبحِ امروز یکشنبه۱۷ دی ۱۴۰۲، به عدد ۴۸ (AQI) رسید.

شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های انقلاب، ۲۵ آبان، پروین، دانشگاه صنعتی، رهنان، سپاهان‌شهر، فرشادی، فیض، کاوه، میرزاطاهر و ولدان اصفهان با عدد کمتر از ۵۰ (AQI) هوای پاک را نشان می‌دهد.
​​​​
کیفیت هوا نیز در ایستگاه‌های کِردآباد، زینبیه، شهید خرازی، میدان احمدآباد و پارک زمزم اصفهان در وضعیت سالم ثبت شده است.

طبق اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور در ساعت ۹ صبح یکشنبه، کیفیت هوای خمینی‌شهر و سِگزی در وضعیت پاک و در شهرهای زرین‌شهر، مبارکه و قهجاورستان در شرایط سالم قرار دارد.

کیفیت هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک را نشان می‌دهد.

شاخص کیفی هوا (AQI ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اُزون و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند تبدیل به یک عدد بدون واحد می کند و وضعیت آلودگی هوا را در سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما