plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۳۵۹۳۴

هشدار کره جنوبی در پی شلیک ۲۰۰ گلوله توپ از کره‌شمالی به منطقه حائل

ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد که همسایه شمالی این کشور امروز جمعه حدود ۲۰۰ گلوله توپخانه‌ای را از آب‌های سواحل غربی خود شلیک کرده و از این رو به مردم ساکن جزیره غربی خود دستور تخلیه اضطراری داده شده است.
هشدار کره جنوبی در پی شلیک ۲۰۰ گلوله توپ از کره‌شمالی به منطقه حائل
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از خبرگزاری یونهاپ، دولت کره جنوبی امروز در پی اقدامات نظامی کره شمالی به شهروندان خود در جزیره غربی یون پیونگ دستور داده است تا خانه‌های خود را ترک کنند.

دستور تخلیه اضطراری ظهر امروز جمعه (به وقت محلی) با درخواست ارتش کره جنوبی ۲ مرتبه اعلام شد.

یک مقام کره جنوبی گفت: ما پس از دریافت تماسی از یک گردان نظامی مبنی بر انجام عملیات دریایی در جزیره یون پیونگ در پی اقدامات تحریک آمیز کره شمالی، دستور تخلیه را منتشر کردیم.

رئیس ستاد مشترک ارتش (JCS) گفته است که این شلیک‌های توپخانه‌ای از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح (به وقت محلی) از دماغه جانگسان در شمال جزیره بانگ نیونگ در شمال کره جنوبی، و دماغه دونگسان در شمال جزیره یون پیونگ در مرز غربی کره جنوبی صورت گرفته است.

این گلوله‌ها به منطقه حائل دریایی در شمال خط مرزی شمالی NLL یعنی همان مرز دریایی ۲ کره شلیک شده‌اند. این منطقه حائل در توافقنامه نظامی بین این ۲ کشور در ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۸ برای کاهش تنش‌های مرزی تعیین شد.

ارتش کره جنوبی گفته است این اقدام نظامی خسارات و تلفات جانی در پی نداشته و نسبت به اقدامات تحریک آمیز کره شمالی هشدار داده است.

ماه نوامبر سال گذشته میلادی (آبان-آذر)، سئول در اعتراض به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره جاسوسی نظامی پیونگ یانگ تا حدی این قرارداد را به حالت تعلیق درآورد و پس از آن کره شمالی نیز این توافقنامه را لغو کرد.

این حمله کره شمالی پس از آن صورت گرفت که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در جلسه پایان سال این حزب روابط بین ۲ کره‌ را «روابط ۲ کشور متخاصم با یکدیگر» نامید و افزایش آمادگی‌ها برای «سرکوب کل قلمرو کره جنوبی» را خواستار شد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما