plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
کد مطلب : ۳۵۹۲۴

۲۸ مجروح حادثه تروریستی کرمان زیر ۱۵ سال هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه ۲۸ نفر از مصدومان انفجارهای روز گذشته(چهارشنبه)کرمان زیر ۱۵ سال سن دارند، گفت: روند درمانی تمام بیمارانی که در ۱۲ بیمارستان شهر کرمان پذیرش شدند به خوبی در حال طی شدن است.
۲۸ مجروح حادثه تروریستی کرمان زیر ۱۵ سال هستند
به گزارش سرویس اجتماعی ایصال نیوز، مهدی احمدی‌نژاد روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هم اینک ۴۷ بیمار در بخش‌های ویژه و ۱۳۳ بیمار در بخش‌های عادی بستری هستند و روند درمانی در حال انجام شدن است.

وی ادامه داد: در بیمارستان شهید باهنر کرمان که مرکز اصلی بستری بیماران این حادثه است، ۶۱ بیمار بستری هستند که از صبح تا کنون نزدیک به ۳۴ عمل جراحی روی این بیماران انجام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه بیماران با حال مساعد در حال ترخیص هستند خاطرنشان کرد: کارها به صورت معمولی در حال انجام است و شرایط قابل قبولی وجود دارد؛ از نظر جنسیتی، ۷۵ نفر از بیماران خانم، ۷۷ نفر آقا و متاسفانه ۲۸ نفر زیر ۱۵ سال بودند که هم اکنون در بخش‌های مختلف تحت درمان هستند.

دشمنان کوردل عصر روز گذشته(چهارشنبه) همزمان با مراسم چهارمین سالگرد سردار حاج قاسم سلیمانی، در جمع زائرانی که پیاده به سمت گلزار شهدا در حرکت بودند، انفجار تروریستی انجام دادند و زنان، مردان و حتی خردسالان را به خاک و خون کشیدند؛ چند دقیقه پس از انفجار نخست، انفجار دوم در میان جمعیتی که برای کمک به مجروحان در محل حضور یافته بودند منفجر شد؛ انفجاری که به گفته مسئولان حاوی ساچمه های فراوان بوده و همین نکته سبب افزایش شمار شهیدان شده است.

امروز در سراسر ایران اسلامی عزای عمومی است و در استان کرمان به مدت سه روز عزای عمومی اعلام شده است.

حادثه تروریستی عصر چهارشنبه در مسیر گلزار شهدا ۸۴ شهید و ۲۸۴ مجروح داشت که تا ظهر امروز ۱۸۰ نفر از آنان در بیمارستان ها بستری بودند.ا یر نا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما