plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۳۵۹۰۱

افزایش ۲۰ درصدی سطح زیر کشت دیمزارهای کشور در طرح جهش تولید

رییس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: سطح اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور ۲۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.
افزایش ۲۰ درصدی سطح زیر کشت دیمزارهای کشور در طرح جهش تولید
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز، مظفر روستایی در گفت‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ سطح اجرای طرح جهش تولید از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار به ۵ میلیون و ۲۴۰ هزار هکتار افزایش یافته است.

وی افزود: با افزایش سطح زیرکشت تعداد استان‌های مجری طرح نیز از ۲۱ به ۲۵ استان افزایش یافته است.

روستایی اضافه کرد: این طرح با مشارکت وزارت جهادکشاورزی، موسسه تحقیقات کشاورزی دیم و با پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حال اجرا است.

به گفته وی، امسال برای کمک به اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها یک هزار و ۴۷۰ کارشناس نظام مهندس کشاورزی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و سازمان‌های جهادکشاورزی استان‌ها به کار گرفته شده است.

رییس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور خاطرنشان کرد: از زمان اجرای این طرح بیش از ۷ هزار و ۵۷۹ دستگاه انواع ادوات کشاورزی با حمایت مالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره ) تامین و در اختیار کشاورزان دیم‌کار در سطح کشور قرار گرفته است.

وی افزود: با پشتیبانی فنی، علمی و همچنین تامین بذر مورد نیاز از محصولات زراعی در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ میانگین محصولات زراعی گندم، جو، نخود، عدس، گلرنگ و گیاهان علوفه‌ای در پروژه جهش تولید به ترتیب ۱۴۵۲، ۱۲۰۱، ۶۶۴، ۴۵۹، ۵۱۶ و ۲۲۸۳ کیلوگرم در هکتار بود که نسبت به سال قبل در گندم، جو، نخود، عدس، گلرنگ و علوفه به ترتیب ۴۰، ۳۰، ۱۹ ، ۴ ، ۵۰ و ۱۸ درصد افزایش داشته است.

گفتنی است؛ اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها با مشارکت وزارت جهادکشاورزی و ستاد اجرای فرمان امام خمینی (ره) و پشتیبانی علمی و فنی این موسسه در حال اجراست.فارس

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما