plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۰
کد مطلب : ۳۵۸۸۸

شهادت صالح العاروری و یارانش در حمله تروریستی اسرائیل به جنوب بیروت

هنیه: ترور این شهداء عزم و اراده مقاومت و ملت فلسطین را نخواهد شکست
منابع لبنانی شامگاه سه شنبه خبر دادند که رژیم صهیونیستی در حمله پهپادی به منطقه الضاحیه بیروت و در یک اقدام تروریستی، صالح العاروری از رهبران حماس و دو تن از فرماندهان القسام و چهار رزمنده مقاومت را به شهادت رساند.
شهادت صالح العاروری و یارانش در حمله تروریستی اسرائیل به جنوب بیروت
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، منابع خبری از وقوع انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت خبر دادند.

خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد که این انفجار ناشی از حمله پهپادی رژیم صهیونیستی بوده است.

خبرهای تکمیلی حاکی است که «صالح العاروری» نائب رئیس اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در حمله سه‌شنبه شب رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت به شهادت رسید.

حماس اسامی شهدای حمله تروریستی صهیونیست‌ها به بیروت را منتشر کرد

جنبش مقاومت اسلامی حماس سه‌شنبه شب اسامی ۷ شهید حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری سما فلسطین، حماس اعلام کرد، صالح العاروری نائب رئیس دفتر سیاسی حماس، سمیر فندی و عزام الاقرع از فرماندهان قسام و محمود زکی شاهین، محمد الریس، محمد بشاشه و احمد حمود از اعضای حماس در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت شهید شدند.

جنبش حماس افزوده است، ترور این شهدا، عزم و اراده جنبش و ملت فلسطین را نمی‌شکند و بر قدرت و صلابت آن می‌افزاید.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس پیش تر گفته بود: ترور شهید العاروری و دیگر برادرانش در جنبش حماس یک اقدام کاملا تروریستی و نقض تمامیت ارضی لبنان است.

هنیه همچنین گفت: دشمن صهیونیستی قادر نخواهد بود عزم و اراده ملت فلسطین و مقاومت را درهم شکند.

وی افزود: خون شهید العاروری و برادرانش با خون ملت فلسطین در نبرد قدس و مسجدالاقصی آمیخته شد.

 در پی ترور شهید صالح العاروری نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در ضاحیه جنوبی بیروت، مقامات صهیونیستی از ترس انتقام گروههای مقاومت، سطح آماده باش را در سراسر فلسطین اشغالی افزایش دادند.

 نخست وزیر رژیم صهیونیستی از اعضای کابینه و اعضای پارلمان این رژیم (کنست) خواسته است که از اظهارنظر در خصوص ترور نائب رئیس دفتر سیاسی حماس در ضاحیه جنوبی بیروت خودداری کنند.

بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو، یوآو گالانت وزیر جنگ، بنی گانتس و گادی آیزنکوت عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در پی ترور صالح العاروری تشکیل جلسه دادند.

شهید صالح العاروری که بود؟

صالح العاروری معاون دفتر سیاسی جنبش حماس در سال ۱۹۶۶ در روستای عاروره در نزدیکی رام الله در کرانه باختری رود اردن به دنیا آمد. از دانشگاه الخلیل در کرانه باختری در رشته «معارف اسلامی» مدرک کارشناسی دریافت کرد.

در سنین جوانی به گروه اخوان المسلمین پیوست و از سال ۱۹۸۵ فعالیت های دانشجویی اسلام گرایانه در دانشگاه الخلیل را رهبری کرد. پس از تأسیس جنبش حماس در پایان سال ۱۹۸۷ به این جنبش پیوست. در فاصله سال های ۱۹۹۲-۱۹۹۰ ارتش رژیم صهیونیستی العاروری را به دلیل فعالیت های مرتبط با جنبش حماس، بدون محاکمه بازداشت کرد.

العاروری از جمله مؤسسان گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس به شمار می آید که در فاصله سال‌های ۱۹۹۱-۱۹۹۲ اقدام به تأسیس هسته اولین شاخه نظامی این جنبش در کرانه باختری کرد.

در سال ۱۹۹۲ ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر العاروری را بازداشت و به اتهام تشکیل هسته اولیه گردان های القسام در کرانه باختری به ۱۵ سال زندان محکوم کرد. العاروری در سال ۲۰۰۷ از زندان آزاد شد. اما رژیم صهیونیستی پس از سه ماه بار دیگر او را بازداشت کرد.

العاروری به مدت سه سال دیگر در زندان های رژیم اشغالگر قدس باقی ماند تا اینکه در سال ۲۰۱۰ دادگاه عالی این رژیم، حکم آزادی و تبعید وی از فلسطین را صادر کرد.

وی در آن زمان به سوریه تبعید شد و تا سه سال در آن کشور باقی ماند. سپس به لبنان منتقل شد.

وی در سال ۲۰۱۰ و پس از آزادی از زندان های رژیم اسرائیل به عنوان عضو دفتر سیاسی حماس انتخاب شد.

العاروری یکی از اعضای تیم مذاکره کننده جنبش حماس برای انجام مذاکرات درباره تبادل اسرای فلسطینی با رژیم اسرائیل در سال ۲۰۱۱ با میانجی گری مصر بود که در جریان آن گلعاد شالیت نظامی اسیر اسرائیلی در مقابل آزادی ۱۰۲۷ فلسطینی زندانی در زندان های اشغالگران صهیونیست آزاد شد.

جنبش حماس در نهم اکتبر ۲۰۱۷ اعلام کرد صالح العاروری را به عنوان نایب رئیس دفتر سیاسی این جنبش انتخاب کرده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما