plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۳۵۸۵۳

روسیه پایتخت اوکراین را بمباران کرد

مقامات اوکراینی از بمبارن هوایی «کی‌یف» پایتخت این کشور و شهر «خارکف» توسط ارتش روسیه خبر دادند. اوکراین دیروز شنبه شهر بلگورود در روسیه را هدف حملات خود قرار داده بود.
روسیه پایتخت اوکراین را بمباران کرد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات اوکراینی در این خصوص نوشت: روسیه در آستانه سال نو مسیحی در یک عملیات جدید، اقدام به بمباران کی‌یف و شهر خارکف کرد.

بنابراین گزارش، سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین در منطقه اطراف کی‌یف اواخر روز شنبه برای دفع حمله پهپادی روسیه وارد عمل شدند.

رویترز نوشت: ابعاد تخریب این حمله هوایی به‌فوریت مشخص نگردیده است.

این گزارش در ادامه می‌افزاید: «ایهور ترخوف» (Ihor Terekhov)، شهردار خارکف درباره این حمله هوایی در شبکه تلگرام نوشت: در خارکف، در شمال شرق اوکراین،در چندین موج حملات پهپادی جدید به ساختمان‌های مسکونی در مرکز شهر اصابت و باعث آتش‌سوزی شد.

دو حمله موشکی روسیه روز شنبه (روز گذشته به‌وقت محلی) به این شهر اصابت و دست‌کم ۲۱ نفر زخمی شدند.

سی ان ان: ۲۰۲۴ سالی دهشتناک برای اوکراین است

درحالی اوکراین از حملات هوایی به پایتخت این کشور و شهر خارکف خبر می‌دهد که تحلیلگران مسائل بین‌الملل از کاهش حمایت‌های غرب به سرکردگی آمریکا به اوکراین خبر می‌دهند.

تارنمای شبکه خبری سی‌ان‌ان در ۹ دی ما ه ۱۴۰۲ در تحلیلی در این خصوص نوشت: اوکراین در سال ۲۰۲۴ با شرایط وحشتناکی روبرو است چراکه از یک سو حمایت غرب از آن در برابر روسیه کاهش می‌یابد و از طرف دیگر ماشین جنگی پوتین، بی‌امان کار می‌کند.

این گزارش افزود: پوتین در تازه‌ترین کنفرانس خبری پایان سال خود با به‌سخره گرفتن کی‌یف گفت: «اوکراین امروز تقریباً چیزی تولید نمی‌کند، همه چیز از غرب می‌آید، اما چیزهای رایگان روزی تمام خواهد شد و به‌نظر می‌رسد که همین‌طور است».

جنگ اوکراین که در مورخ ۵ اسفند ۱۴۰۰ بدنبال نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی مسکو از سوی غرب به سرکردگی آمریکا آغاز شد، تاکنون با حمایت‌های هنگفت مالی و نظامی طرف‌های غربی از کی‌یف همراه بوده و مسیر هرگونه اقدامات دیپلماتیک برای خاتمه دادن به آتش این جنگ را مسدود ساخته، اکنون کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با دشواری تامین مالی و نظامی این جنگ و باتوجه به خالی شدن زرادخانه‌های نظامی خود و کسری مالی مواجه هستند.

پیشتر و براساس گزارش‌ رسانه‌ها، طی حملات روز شنبه اوکراین به بلگورود روسیه چندین ساختمان شخصی خسارت دیده و ۱۰ نفر از جمله یک کودک کشته شدند.

ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه بلگورود در شبکه اجتماعی نوشت که حین حمله موشکی اوکراین همچنین ۴۵ نفر زخمی شدند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما