plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۳۵۸۲۴
با هدف بهبود شرایط پایدار در سیستان

رئیس حوزه آبریز فلات مرکزی: وزارت نیرو پیگیر حق‌آبه هیرمند است

طرح‌های اضطراری در حال پیاده سازی است
رئیس حوزه آبریز فلات مرکزی گفت: وزارت نیرو برای بهبود شرایط پایدار در سیستان علاوه‌بر طرح‌های کوتاه مدت؛ طرح انتقال آب از دریای عمان و پیگیری حق آبه هیرمند را در دستور کار دارد.
رئیس حوزه آبریز فلات مرکزی: وزارت نیرو پیگیر حق‌آبه هیرمند است
به گزارش سرویس اجتماعی ایصال نیوز، علی پوراحمد در بازدید از منابع آبی متعارف و غیرمتعارف در منطقه بیان کرد: طرح فوری و اضطراری تامین آب آشامیدنی شمال سیستان و بلوچستان با توجه به وضعیت و شرایط منطقه در حال اجراست و برای بهبود شرایط پایدار آب در منطقه وزارت نیرو به موازات طرح‌های اضطراری اقدامات دیگر از جمله پیگیری حق آبه و طرح‌های انتقال آب از دریای عمان و منطقه تهلاب را در حال انجام و پیگیری دارد.

وی افزود: دانشگاه زابل می‌تواند به روش‌های تامین و انتقال آب به وزارت نیرو کمک کند تا از کارهایی که قبلا تجربه شده پرهیز و از روش‌های نوین و به روز جهان بهره گیری کنیم تا معیشت کشاورزان و دامداران منطقه که وابسته به دریاچه هامون و رودخانه هیرمند بوده را تامین کنیم.

مدیر عامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان درباره آخرین وضعیت منابع آبی منطقه سیستان گفت: این منطقه با پنج شهرستان در شمال استان واقع شده و در پی بروز تنش آبی و قطع کامل آب هیرمند طرح فوری و اضطراری تامین آب آشامیدنی با هدف تامین ٧٠٠ لیتر کسری آب شهرهای سیستان در دستور کار این شرکت قرار گرفت که با جدیت در حال اجرا است.

محمد امین بارانی درباره مشخصات فنی طرح، اظهارکرد: حفاری ۵۵ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق ،١٠٠ کیلومتر خطوط اصلی و ٨٠ کیلومتر خطوط جمع آوری از مهمترین مشخصات این طرح است.

وی ادامه داد: هم اکنون هفت حلقه چاه در منطقه بندان و شهرستان زهک با روش روتاری و ضربه‌ای در حال حفاری است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: حفر چاه و لوله گذاری، انجام مطالعات ژئوفیزیک، طرح انتقال آب گودال بیدک ورود شور به سیستان و چاه نیمه و انجام مطالعات نیمه تفضیلی در شمال استان و بندان از مهمترین پروژه‌های دردست اجرا در این منطقه است.ا یر نا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما