plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
کد مطلب : ۳۵۷۹۶
در آیین بهره برداری از یادمان شهید گمنام شهر گلدشت

فرماندار نجف آباد: شهدا هر جا که نیاز بود با علم و یقین مسیر خود را انتخاب کردند

اولین سالگرد تشییع و خاکسپاری شهید گمنام برگزار شد
موسی مباشری فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد در آیین بهره برداری از یادمان شهید گمنام شهر گلدشت با بیان اینکه مقام شهید بسیار بالا و ارزشمند است که خداوند به او داده که می‌تواند در آخرت شفاعت کند و در دنیا نیز با توجه به اعتقادات ما واسطه گرفتن حاجت می‌شوند، تصریح کرد: شهدا از جان خود گذشتند بخاطر حفظ ارزش‌های الهی و هر جا که نیاز بود با علم و یقین مسیر خود را انتخاب کردند.
فرماندار نجف آباد: شهدا هر جا که نیاز بود با علم و یقین مسیر خود را انتخاب کردند
به گزارش سرویس استان اصفهان ایصال نیوز، اولین سالگرد تشییع و خاکسپاری شهید گمنام و آیین بهره‌برداری از یادمان شهید صبح امروز چهارشنبه 6 دیماه 1402 با حضور مردم شهید پرور و مدیران شهرستانی و استانی در یادمان شهید گمنام در مجاورت پارک کوهستان گلدشت برگزار شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد در این مراسم در سخنانی ضمن قدردانی از مردم شریف گلدشت، مسئولان شهرستان بویژه شهردار گلدشت بخاطر آماده شدن این مکان در کوتاهترین زمان ممکن اظهارداشت: سال گذشته مردم در آن هوای بارانی حماسه ای ماندگار خلق کردند و با شکوه تمام این شهید عزیز را تشییع کردند و امروز هم در سالگرد شهید مردم شهید پرور منطقه سنگ تمام گذاشتند و این باشکوه بودن همان کشش معنوی است که شهید دارد.

موسی مباشری به مقام شهدا نیز اشاره کرد و گفت: مقام شهید بسیار بالا و ارزشمند است که خداوند به او داده که می‌تواند در آخرت شفاعت کند و در دنیا نیز با توجه به اعتقادات ما واسطه گرفتن حاجت می‌شوند.

او اضافه کرد: شهدا از جان خود گذشتند بخاطر حفظ ارزش‌های الهی و هر جا که نیاز بود با علم و یقین مسیر خود را انتخاب کردند.

مباشری در پایان گفت: وظیفه دارم از زحمات مدیران انقلابی گلدشت بویژه شهردار و امام جمعه محترم و بزرگان شهر و دیگر مدیران تشکر کنم.

امام جمعه گلدشت دیگر سخنران این آیین بود که در سخنانی به بیان جایگاه ویژه شهدا پرداخت و اظهارداشت: شهدا با تقدیم عزیزترین سرمایه خود که همان جان و هستی مبارکشان بود درس آزادگی و از جان گذشتگی به ما دادند.



حجت‌الاسلام والمسلمین ترکی افزود: انسان‌ها برای رسیدن به جایگاه والای انسانی و قرب الهی باید از خیلی صفات مادی و دنیوی عبور کنند و چنین انسانهایی که منیت خود را کنار گذاشتند توانستند به مقام شهدا برسند.

شهردار گلدشت نیز در این آیین ضمن قدردانی از حماسه حضور مردم شهید پرور این شهر در روز تشییع و خاکسپاری و سالگرد شهید گمنام در سخنانی گزارشی از روند ساخت یادمان شهید گمنام گلدشت ارائه کرد و گفت: از همان لحظه ای که به ما اطلاع دادند قرار است این شهید والامقام تشییع و خاکسپاری شود یک تیم اجرایی اعم از مدیران شهرداری و پیمانکار پروژه بصورت شبانه روزی کار کردند و در مدت کمتر از یک ماه فاز اول یادمان جهت خاکسپاری شهید آماده شد.

مهندس محمد مهدی فردوسی افزود: عملیات اجرایی فاز دوم این مجموعه با مساحت ۶ هزار مترمربع در مجاورت پارک ۴۵ هکتاری کوهستان گلدشت نیز چند ماه قبل آغاز شد و خوشبختانه توانسته به مکانی ویژه برنامه‌های فرهنگی تبدیل شود.



او اضافه کرد: در مدتی که یادمان شهید گمنام ساخته شد تا به امروز برنامه‌های فرهنگی مذهبی زیادی در این مکان برگزار شده است و پس از این نیز یکی از مکان‌های تفریحی و زیارتی برای مردم خواهد شد.

وی در پایان از همه عوامل اجرایی یادمان شهید گمنام قدردانی کرد و گفت: از همکاری بسیج سازندگی ناحیه مقاومت  شهرستان، مساعدت و همکاری اعضای محترم شورای اسلامی شهر گلدشت، راهنمایی های معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان و امام جمعه محترم گلدشت، همکاران پرتلاشم در شهرداری، پیمانکار و همه مهندسان و کارگران که در ساخت این پروژه شهرداری را یاری کردند تشکر می‌کنم.

گفتنی‌ست در این آیین سردار ابومهدی جانشین سپاه صاحب الزمان استان، سرهنگ رضایی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان، دکتر جوهری مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان، رئیس بسیج جامعه اسلامی مهندسین استان اصفهان، نوری رئیس حوزه هنری تبلیغات اسلامی استان، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد و جمعی از مسئولان شهرستان و شهر گلدشت حضور داشتند.

رونمایی از تابلوی هنری فاخر اثر استاد توکلی و دیگر هنرمندان استان که مزین به قسمتی از پرچم روی تابوت این شهید گمنام بود، اهدای احکام هیئت امنای یادمان شهید گمنام توسط مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، نوحه سرایی یکی از مداحان و همچنین اهدای حکم فرمانده پایگاه بسیج شهید بیات شهرداری گلدشت به ابراهیم رضایی معاون شهرداری، اهدای گل به مادران شهدا و پخش کلیپ های ساخت یادمان از دیگر بخش های مراسم سالگرد شهید بود.






انتهای پیام/*
۱۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما