plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۵
کد مطلب : ۲۵۵۱۱
در پی هشدار ورود سامانه بارشی قوی به استان اصفهان

فرماندار نجف آباد: مردم از استقرار در جوار رودخانه ها، مسیل ها، سدها و محلهای مشابه امتناع ورزند

احتمال فعالیت سامانه بارشی در نجف آباد وجود دارد
در پی اعلام هشدار سازمان هواشناسی برای فعالیت سامانه بارشی فعال در استان اصفهان در روزهای پنج‌شنبه و جمعه، موسی مباشری فرماندار ویژه نجف آباد، در پیامی از آحاد مردم شهرستان نجف آباد خواست، روزهای آخر هفته جاری را به منظور گذراندن تعطیلات آخر هفته، در جوار رودخانه ها، مسیل ها، سدها و محلهای مشابه سپری نکنند.
فرماندار نجف آباد: مردم از استقرار در جوار رودخانه ها، مسیل ها، سدها و محلهای مشابه امتناع ورزند
به گزارش ایصال نیوز، در پیام رئیس ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان نجف آباد آمده است:

قابل توجه عموم مردم عزیز شهرستان نجف آباد

همشهریان عزیز و محترم با توجه به پیش بینی ها و هشدار های هواشناسی در روزهای پنج شنبه و جمعه احتمال ورود سامانه بارشی به شهرستان وجود داشته و از این رو از همه مردم در تمام شهرستان تقاضا مندیم در روزهای پایانی هفته از استقرار در جوار رودخانه ها، مسیل ها، آبراهه ها و سدها و مخازن ذخیره آب و محلهای مشابه جدا امتناع ورزند. با آرزوی تعطیلات خوش پایان هفته برای همه همشهریان عزیز و آرزوی بارش و نزول رحمت الهی رعایت کلیه الزامات و نکات ایمنی در ایام مذکور با جدیت وافر مورد تاکید است.

موسی مباشری
فرماندار ویژه و رئیس ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان نجف آباد


گفتنی ست کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز اعلام کرد: امروز (پنج شنبه) با نزدیک شدن سامانه بارشی تابستانه در بیشتر مناطق استان به‌ویژه نیمه جنوبی شاهد افزایش ابر، گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، بارش‌های رگباری و رعد و برق خواهیم بود.

حجت‌الله علی عسگریان با بیان اینکه اوج فعالیت سامانه از عصر روز پنجشنبه تا پایان روز جمعه خواهد بود، افزود: طی این مدت آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و اختلال در تردد در مناطق پر بارش پیش‌بینی می‌شود.

منصور شیشه فروش، رئیس اداره کل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز سوم مردادماه در نامه ای به فرمانداران و مدیران سراسر استان، خواستار اطلاع رسانی و هشدار مقامات مسئول به آحاد شهروندان درباره فعالیت سامانه بارشی در اواخر هفته جاری شده بود. 

سامانه بارشی مونسون هندی که چندروزی ست شرایط جوی کشور را تحت تأثیر قرار داده است سبب وقوع سیل هایی در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کرمان و تهران شده است و پیش بینی می شود سایر نقاط کشور را نیز تا اوایل هفته آتی، تحت تأثیر فعالیت بارشی خود قرار دهد. 

انتهای پیام/*
۳
گزارشگر : نجمه امینی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما