plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۳۵۷۸۰
در نشست قرارگاه مقابله با آلودگی هوای اصفهان مطرح شد

هشدار استاندار اصفهان درباره عواقب آلودگی هوا و ریزگردهای تالاب گاوخونی

به کرات به هیئت دولت درباره خطر بزرگ هشدار داده‌ایم
استاندار اصفهان با اشاره به آلودگی هوای اصفهان و آثار مخرب ریزگردها گفت: چنانچه دولت نسبت به تامین حق‌آبه تالاب گاوخونی توجه جدی نداشته باشد، عواقب ریزگردهای این غول خفته برای فلات مرکزی ایران غیر قابل جبران خواهد بود.
هشدار استاندار اصفهان درباره عواقب آلودگی هوا و ریزگردهای تالاب گاوخونی
به گزارش سرویس اجتماعی ایصال نیوز، سیدرضا مرتضوی شامگاه سه‌شنبه در نشست قرارگاه مقابله با آلودگی هوای اصفهان که با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، گفت: موضوع آلودگی هوای اصفهان یکی از دغدغه‌های اصلی استان اصفهان است و مسائل مرتبط با بسیاری از مسوولان کشوری از جمله وزیر کشور و مسوولان زیست محیطی و نیز وزرات نیرو طرح موضوع شده است.

وی افزود: برخی مصوبات استانی در این راستا هنوز اجرایی نشده و از سوی دیگر صنایع استان در تأمین گاز محدود شده‌اند و این در حالی است که مدیریت استان تمام توان خود را بر ممانعت از مازوت سوزی صنایع بزرگ قرار داده است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: نه تنها مازوت سوزی وضعیت اصفهان را بدتر می‌کند که برخی از صنایع دیگر در مجاورت استان اصفهان نیز در افزایش آلایندگی در اصفهان موثر هستند، چنانکه طبق مطالعات صورت گرفته روزانه ۳۰۰ تن گاز گوگرد بر اصفهان از اطراف تزریق می‌شود.

وی تاکید کرد: باید در سبد تصمیم‌گیری انرژی موضوع واردات اتوبوس برقی، تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی، توسعه مترو اصفهان نیز در دستور کار دولت قرار گیرد.

مرتضوی گفت: به کرات به هیات دولت راجع به خطر بزرگ غول خفته تالاب گاوخونی و معضل ریزگردها هشدار داده و عنوان کرده‌ایم بی توجهی به این موضوع چه مشکلاتی برای فلات مرکزی ایران دارد.

وی اضافه کرد: تالاب گاوخونی قابلیت پراکندگی ریز گرد تا ۵۰۰ کیلومتر و شش هزار متر ارتفاع و تاثیرگذاری بر سایر استان‌ها را دارد که باید دولت در این زمینه تصمیم‌گیری کند تا تالاب گاوخونی منشا انتشار گرد و غبار کشور نشود.

استاندار اصفهان بیان کرد: انتظار می‌رود دولت در تامین دیون و پشتیبانی مالی از نیروگاه شهید محمد منتظری اصفهان زودتر اقدام کند زیرا جهت تهیه سیستم‌های کاهش، تجهیز و کنترل آلایندگی با مشکل مواجه می‌شوند.

در این نشست که با حضور معاون اجرایی ریاست جمهوری برگزار شد، مسوولان زیست محیطی و نیز علوم پزشکی آخرین وضعیت استان اصفهان را در زمینه آلودگی هوا تشریح کردند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما