plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳
کد مطلب : ۳۵۶۷۷

مسکو: اجازه دخالت خارجی در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه را نمی‌دهیم

رئیس شورای فدراسیون روسیه گفت: روسیه به هیچ کس اجازه نخواهد داد در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده این کشور دخالت کند.
مسکو: اجازه دخالت خارجی در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه را نمی‌دهیم
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، والنتینا ماتوینکو در نشست خبری پایان سال خود نسبت به هرگونه تلاش خارجی برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری روسیه در اسفندماه ۱۴۰۲ هشدار داد و گفت: «کسانی که با استفاده از موقعیت ناظر می‌خواهند به روسیه بیایند و به دنبال متزلزل کردن اوضاع داخلی یا اقدامات غیرقانونی هستند، کار به جایی نخواهند برد.»

به گفته وی، بدون شک تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه به شکل‌های مختلفی مانند تشدید جنگ اطلاعاتی یا حمله به سیستم انتخابات کشور وجود خواهد داشت اما شورای فدراسیون در سال‌های گذشته با اتخاذ یک چارچوب قانونی محکم اجازه دخالت خارجی در امور داخلی کشور را نمی‌دهد.

ماتوینکو همچنین گفت: روسیه از حضور ناظران خارجی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو استقبال می‌کند و در حال حاضر شورای فدراسیون و دومای دولتی در حال تهیه دعوت‌نامه‌هایی برای پارلمان‌ها و سازمان‌های بین‌المللی هستند.

روسیه از شرایط خود برای گفت و گو با اوکراین عقب‌نشینی نمی‌کند

به گفته ماتیونکو، روسیه از ابتدای عملیات ویژه نظامی شرایط مشخصی برای گفت و گو با اوکراین تعیین کرده و تا زمانی که آنها تحقق نیابد، از مواضع خود عقب نمی‌نشیند.

وی افزود: «مسکو باید به تمام اهداف خود در این عملیات برسد تا اوکراین دیگر یک پروژه ضدروسی نباشد و به عنوان تهدیدی برای امنیت روسیه تعریف نشود.»

رئیس شورای فدراسیون روسیه تأکید کرد، اگر غرب دست به تجهیز نظامی کی‌یف نمی‎زد و پیشنهاد روسیه در خصوص امنیت استراتژیک را در سال ۲۰۲۱ می‌پذیرفت، جنگ اوکراین هرگز به وقوع نمی‌پیوست.

بنا بر تصمیم کمیسیون مرکزی انتخابات فدراسیون روسیه، رأی‌گیری برای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور به مدت سه روز و از ۱۵ تا ۱۷ مارس ۲۰۲۴ ( ۲۵ تا ۲۷ اسفند ۱۴۰۲) انجام می‌شود. دوره فعلی ریاست جمهوری روسیه هفتم مه ۲۰۲۴ میلادی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) به پایان می‌رسد.ا یر نا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما