plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۱
کد مطلب : ۳۵۵۴۸

مجلس نمایندگان با اکثریت آرا آغاز تحقیقات استیضاح بایدن را تصویب کرد

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی با برگزاری جلسه رای‌گیری به آغاز رسمی تحقیقات استیضاح جو بایدن رئیس جمهور این کشور رأی دادند.
مجلس نمایندگان با اکثریت آرا آغاز تحقیقات استیضاح بایدن را تصویب کرد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از هیل، مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره تصویب آغاز رسمی استیضاح بایدن با ۲۲۱ رأی موافق در مقابل ۲۱۲ رأی مخالف، گفت: شواهد نشان می‌دهد که خانواده بایدن میلیون‌ها دلار از خارجی‌ها دریافت کرده‌اند.

رئیس جمهور آمریکا، جمهوری خواهان مجلس نمایندگان را به دلیل آنچه که او آن را «تیری در تاریکی» خواند، مورد انتقاد قرار داد و گفت: جمهوری‌خواهان بر روی حمله به من با دروغ و اتلاف وقت در یک ترفند سیاسی بی اساس تمرکز کرده‌اند.

جو بایدن افزود: من هر روز با تمرکز بر روی مسائلی که مردم آمریکا با آن روبرو هستند از خواب بیدار می‌شوم، مسائل واقعی که بر زندگی آنها و قدرت و امنیت کشور ما و جهان تأثیر می‌گذارد اما متأسفانه، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان به من نمی‌پیوندند.

به گزارش ایرنا،هانتر بایدن پسر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در محل ساختمان کنگره این کشور حضور یافت اما از شهادت غیرعلنی در پرونده استیضاح پدرش خودداری و اعلام کرد که فقط در جلسه علنی حاضر به گفت وگو در این زمینه خواهد بود.

هانتر بایدن پسر رئیس جمهور آمریکا از تقاضای جمهوری خواهان مجلس نمایندگان برای شهادت غیرعلنی درباره معاملات تجاری خود سرپیچی کرد و تنش‌ها را با قانونگذارانی که قصد دارند روز چهارشنبه برای رسمی کردن تحقیقات استیضاح پدرش رای دهند، افزایش داد.

هانتر بایدن در یک کنفرانس خبری در خارج از ساختمان کنگره، این تحقیقات را بی اساس خواند و گفت که با احضاریه کمیته نظارت مجلس نمایندگان برای شهادت غیر علنی همکاری نخواهد کرد.

او در مقابل ساختمان کنگره آمریکا به خبرنگاران گفت که هنوز هم حاضر است در یک جلسه استماع علنی، به تمامی پرسش‌های مشروع قانونگذاران پاسخ دهد.

هانتر بایدن همچنین تمام اتهامات مبنی بر همکاری پدرش با او در پروژه‌های اقتصادی‌اش را تکذیب کرد و گفت که هیچ مدرکی مبنی بر نقش داشتن جو بایدن در معاملات تجاری وی وجود ندارد.

پسر بایدن در مقابل ساختمان کنگره ایالات متحده حاضر شد، اما وارد این ساختمان نشد در حالیکه وکلای او اعلام کرده بودند هانتر بایدن با احضاریه کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا موافقت کرده و پذیرفته است در روند تحقیقات این کمیته درباره فعالیت‌های اقتصادی خانواده بایدن و تلاش برای استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا، شهادت دهد.

وکلای هانتر بایدن در عین حال پیشتر تاکید کرده بودند که او تنها در صورتی حاضر به شهادت خواهد شد که جلسه استماع به صورت علنی برگزار شود، زیرا او نگران بازتاب گزینشی سخنانش در این جلسه است.

دارل عیسی نماینده جمهوری خواه گفت که هیات کنگره هانتر بایدن را به دلیل بی احترامی به کنگره محکوم کند. «او به مردم آمریکا بی احترامی می‌کند.»
جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان در حال پیشبرد طرحی هستند تا قبل از تعطیلات سه هفته‌ای به تحقیقات استیضاح بایدن رای دهند.

جمهوری خواهان ادعا می‌کنند که بایدن و خانواده‌اش به صورت غیرقانونی از تصمیمات بایدن در دوران معاونت رئیس جمهور از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷، سود برده‌اند. تحقیقات جمهوری خواهان بر روی معاملات تجاری هانتر بایدن متمرکز است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما