plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۳۳۶۹۷

خیز مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح بایدن

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت که انتظار دارد تحقیقات جمهوری‌خواهان این مجلس پیرامون فعالیت‌ها و تجارت‌های خارجی خانواده بایدن به سطح بررسی استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا برسد.
خیز مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح بایدن
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه دوشنبه طی مصاحبه با «شان هانیتی» مجری تلویزیون فاکس نیوز با اشاره به بیانیه‌های سابق جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه با پسرش هانتر درخصوص فعالیت‌های تجاری‌اش گفت‌وگو نکرده، بیان کرد: وقتی بایدن برای ریاست تلاش می‌کرد، علنا گفت که هرگز راجع‌ به تجارت حرف نزده است. او گفت خانواده‌اش هرگز یک دلار هم از سوی چین دریافت نکرده؛ اظهار نظری که به عقیده ما درست نیست.

مک‌کارتی همچنین افزود، دو افشاگر از "خدمات درآمد داخلی"، سازمان دولتی و اداره زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری ایالات متحده ادعا کردند که دادستان‌ها تحقیقات پیرامون جرائم مالیاتی هانتر بایدن را به کندی پیش می‌برند و تحقیقات جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا نشان داده که میلیون‌ها بودجه خارجی از طریق شرکت‌های خارجی به حساب اعضای خانواده بایدن منتقل شده است.

او در ادامه این مصاحبه تصریح کرد: ما فقط جایی را دنبال کرده‌ایم که اطلاعات ما را با خود به آنجا برده است. اما این تحقیقات در حال رسیدن به سطح بررسی استیضاح است؛ اقدامی که قدرتی به کنگره می‌دهد تا به سایر اطلاعات مورد نیاز دسترسی پیدا کند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد: زیرا این رئیس جمهور (جو بایدن) از چیزهایی استفاده می‌کند که ما از زمان ریچارد نیکسون ندیده‌ایم؛ استفاده از ابزارسازی دولت برای منفعت رساندن به خانواده‌اش و نادیده گرفتن توانایی کنگره برای نظارت.

کوین مک‌کارتی در قسمت دیگری از مصاحبه با فاکس نیوز گفت: اگر آن‌ها واقعا برای چنین کاری می‌خواستند به سمت کشورهای خارجی بروند، پس چرا از فرانسه، آلمان یا انگلیس پول دریافت نکردند؟ چرا به سمت چین، رومانی و یا این کشورهایی که چالش‌های واقعی دارند، رفتند؟

او در پایان افزود: معتقدم که ما این مسیر را تا پایان دنبال خواهیم کرد و احتمال رسیدن این تحقیقات به استیضاح جو بایدن رئیس‌جمهور در حال افزایش است.

در واکنش به اظهارات مک‌کارتی، کاخ سفید، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا را به شکست درخصوص تمرکز بر مسائل مهم متهم کرد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما