plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۳۵۵۴۰

درخواست فوری پورمحمدی از قوه قضاییه درباره پرونده فساد چای دبش

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز گفت: پرونده «تخلف در واردات چای» چون در افکار عمومی حساسیت ایجاد کرده است، باید رسیدگی دقیق و سریع قوه قضائیه را داشته باشد و هرکس مسئول آن است مجازات شود.
درخواست فوری پورمحمدی از قوه قضاییه درباره پرونده فساد چای دبش
به گزارش سرویس اجتماعی ایصال نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در نشست هیئت عالی شورای وحدت در بخشی از سخنان خود با اشاره به پرونده «تخلف در واردات چای»، گفت: این مسئله در هر دولتی که رخ داده باید با قاطعیت و شفافیت رسیدگی شود. در فضای پرمشکل اقتصادی چنین تخصیص ارزی و بروز چنین مسئله‌ای واقعا برای ملت ناگوار و برای ما بسیار نگران‌کننده و فاجعه‌بار است.

وی تصریح کرد: این پرونده چون در افکار عمومی حساسیت ایجاد کرده است، باید رسیدگی دقیق و سریع قوه قضائیه را داشته باشد و هر کس مسئول آن است باید مجازات شود. این مطالبه جدی ماست.

گفتنی است؛ سازمان بازرسی کل کشور شنبه یازدهم آذر ماه ۱۴۰۲ اعلام کرد که «بر اساس وظایف ذاتی خود به موضوع واردات چای ورود کرد و عملکرد دستگاه‌ها پیرامون واردات چای از سال ۱۳۹۸ تا پایان سال گذشته را مورد بررسی قرار داده است.

بررسی‌های سازمان بازرسی حکایت از آن دارد که کل ارز دریافتی یک شرکت خاص (چای دبش) از سال ۱۳۹۸ تا دی ۱۴۰۱ (در قالب واردات چای و ماشین آلات) معادل ۳ میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلار بوده که از این مبلغ حدود یک میلیارد و ۴۷۲ میلیون دلار از ارز نیمایی تامین شده برای ماشین آلات و مابقی آن برای واردات چای بوده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما