plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
کد مطلب : ۳۵۴۶۷

اردوغان: شاهد زیر پا گذاشته شدن اعلامیه جهانی حقوق بشر در غزه هستیم

رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه شورای امنیت از هفتم اکتبر به شورای حامی و مدافع اسرائیل تبدیل شده است، ضمن انتقاد از این رویه، گفت: امکان دستیابی بشریت به یک جایگاه بهتر با چنین سازمان ملل و شورای امنیتی ممکن نیست.
اردوغان: شاهد زیر پا گذاشته شدن اعلامیه جهانی حقوق بشر در غزه هستیم
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در برنامه «روز جهانی حقوق بشر چهره انسانیت»، درباره حملات اسرائیل به غزه گفت: هم اکنون به شکل آشکاری شاهد زیر پا گذاشته شدن اعلامیه جهانی حقوق بشر در غزه و سرزمین‌های اشغالی فلسطین هستیم.

اردوغان با تاکید بر اینکه کشورهای غربی به بهانه آزادی اندیشه، اقدامات ضد اسلامی را مشروع، تأیید و تشویق کردند، گفت: اسلام‌هراسی و بیگانه‌ستیزی که جوامع غربی را مانند یک گیاه سمی در برگرفته یکی از بزرگترین تهدیدات علیه حقوق بشر به شمار می‌رود.

رئیس جمهور ترکیه افزود: بدون ‌تردید مسلمانان به عنوان اکثریت مهاجران بیشترین آسیب را از بیگانه‌هراسی، نژادپرستی و فاشیسم متحمل می‌شوند.

وی تصریح کرد: اسرائیل که از حمایت نامحدود کشورهای غربی برخوردار است، در غزه جنایات و قتل‌عام وحشیانه‌ای انجام می‌دهد که باعث شرمساری همه بشریت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه برخلاف نظر دیگر اعضای شورای امنیت تنها با رای منفی آمریکا رد شد. آیا چنین عدالتی ممکن است؟، گفت: بار دیگر این واقعیت را دیدیم که جهان بزرگتر از پنج است و اصلاح شورای امنیت سازمان ملل یک امر ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه شورای امنیت از هفتم اکتبر به شورای حامی و مدافع اسرائیل تبدیل شده است، گفت: امکان دستیابی بشریت به یک جایگاه بهتر با چنین سازمان ملل و شورای امنیتی ممکن نیست.

اردوغان ادامه داد: در واقع ایجاد یک جهان عادلانه وجود دارد اما نه به دست آمریکا. زیرا آمریکا در کنار اسرائیل قرار دارد.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: حوادث فزاینده بربریت و فریادهای فزاینده مردم بیگناه نشان دهنده نزدیک شدن ما به نقطه عطف است.

وی گفت: قصابان غزه باید تاوان جنایات علیه بشریت خود را در دادگاه‌های بین‌المللی بپردازند، دیر یا زود این اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما