plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۳۵۴۲۸

گفتگوی پوتین و بن‌سلمان درباره تحولات غرب آسیا و جنگ غزه

ولی‌عهد عربستان در دیدار با رئیس جمهور روسیه در ریاض بر همکاری و تلاش عربستان و روسیه برای تحقق ثبات در خاورمیانه تاکید کرد.
گفتگوی پوتین و بن‌سلمان درباره تحولات غرب آسیا و جنگ غزه
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، محمد بن سلمان، ولی‌عهد عربستان ضمن استقبال از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و هیئت همراه در ریاض، در گفت‌وگو با او بر همکاری و تلاش عربستان و روسیه برای تحقق ثبات در خاورمیانه تاکید کرد.

ولی‌عهد سعودی همچنین در گفت‌وگو با پوتین به همکاری‌های ریاض و مسکو در زمینه‌های انرژی، تجارت و سرمایه‌گذاری اشاره کرد.

پوتین طی دیدار با ولی‌عهد سعودی در ریاض، گفت که در ۷ سال اخیر روابط میان روسیه و سعودی به سطح بی‌سابقه‌ای ارتقاء یافته است.

رئیس جمهور روسیه، اظهار کرد که کشورش روابط مستحکم و خوبی با سعودی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و امور انسانی دارد.

پوتین، افزود: برای همه ما پراهمیت است که درباره وقایع جاری در منطقه تبادل‌نظر کنیم. ولادیمیر پوتین همچنین از محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی برای سفر به روسیه دعوت کرد. 

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و هیئت همراه وی شامگاه چهارشنبه ۱۵ آذر پس از ترک امارات، در چارچوب سفر رسمی وارد ریاض عربستان شد.

به گزارش اسپوتنیک «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین بامداد پنجشنبه اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی درباره وضعیت منطقه غرب آسیا گفتگو کردند.

پسکوف طی بیانیه‌ای توضیح داد: «پوتین و ولیعهد سعودی درمورد همکاری در چارچوب اوپک پلاس رایزنی داشته و بر اهمیت ثبات بازار انرژی تاکید کردند».

سخنگوی کرملین درباره رایزنی‌های دو طرف اظهار داشت: «همکاری سرمایه گذاری روسیه با کشورهای خاورمیانه با در نظر گرفتن تعداد دشمنان [مسکو] ادامه خواهد یافت».

رئیس جمهور روسیه پیش از این نیز گفته بود که مناقشه طولانی‌مدت در فلسطین اشغالی، شرایط یک فاجعه انسانی واقعی را پیدا کرده است.

انتهای پیام/*
 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما