plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۳۳۰۲۴

ماکرون و بن سلمان بر ضرورت پایان فوری خلأ سیاسی در لبنان تاکید کردند

کاخ الیزه اعلام کرد، امانوئل ماکرون و محمد بن سلمان در دیدار عصر جمعه خود بر لزوم پایان دادن سریع به خلأ سیاسی در لبنان و تعهد مشترک خود برای امنیت و ثبات در خاورمیانه و شمال آفریقا تأکید کردند.
ماکرون و بن سلمان بر ضرورت پایان فوری خلأ سیاسی در لبنان تاکید کردند
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که عدم انتخاب رئیس جمهوری برای لبنان، مانع اصلی در برابر حل دو بحران شدید اجتماعی و اقتصادی است.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بر لزوم پایان دادن به خلأ سیاسی در لبنان و انتخاب رئیس جمهوری برای کشور تاکید کردند.

کاخ الیزه در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: ماکرون و بن سلمان در مورد توسعه دوجانبه بین عربستان سعودی و فرانسه به تبادل تبریک پرداختند و ماکرون از ولیعهد به دلیل مشارکت آتی وی در اجلاس سران برای یک پیمان مالی جدید جهانی در ۲۲ و ۲۳ ژوئن تشکر کرد.

ماکرون بر لزوم رسیدگی به تغییرات اقلیمی و اهمیت این اجلاس در ایجاد پل‌های ارتباطی بین کشورها در قاره‌های مختلف به ویژه در زمینه مبارزه با فقر، تامین مالی انتقال انرژی و افزایش تاب آوری در مواجهه با اثرات آب و هوا وی بر نقش پیشگامی که عربستان می‌تواند در این زمینه ایفا کند، تاکید کرد.

الیزه افزود: «رئیس‌جمهوری فرانسه نگرانی عمیق خود را در مورد عملیات روسیه در اوکراین، تأثیر فاجعه‌بار آن بر جمعیت غیرنظامی و پیامدهای آن بر امنیت غذایی ابراز و همچنین بر لزوم یافتن راه‌حلی برای پایان درگیری و تقویت همکاری برای کاهش اثرات آن در اروپا، خاورمیانه و جهان تأکید کرد.»

طبق این بیانیه، دو مقام «تعهد مشترک خود برای امنیت و ثبات در خاورمیانه و شمال آفریقا را یادآوری و تمایل خود را برای ادامه تلاش‌های مشترک جهت ایجاد امنیت و ثبات در خاورمیانه و دستیابی به تنش زدایی دائمی ابراز کردند.»

ماکرون بر تعهد فرانسه به امنیت و ثبات عربستان و آمادگی این کشور برای حمایت از ریاض در تقویت توان دفاعی خود تاکید کرد.

ولیعهد عربستان نیز در این دیدار سلام سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان را به ماکرون ابلاغ کرد.

همچنین در این دیدار روابط تاریخی و استراتژیک بین دو کشور و راه‌های گسترش آن در همه زمینه‌ها بررسی شد. ولیعهد عربستان چهارشنبه طی سفری رسمی وارد فرانسه شد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما