plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۳۵۴۲۰

نقض حقوق شهروندی؛ ماجرای دوربین‌های حاشیه‌ساز مترو مشهد به راه‌آهن هم رسید!

«سکینه سادات پاد» دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی نسبت به ماجرای نصب دوربین‌ها در متروی مشهد واکنش نشان داده و گفته است: نمایش چهره شهروندان، مصداق نقض حقوق شهروندی است.
نقض حقوق شهروندی؛ ماجرای دوربین‌های حاشیه‌ساز مترو مشهد به راه‌آهن هم رسید!
به گزارش سرویس اجتماعی ایصال نیوز و به نقل از فرهیختگان، پس از استوری چند روز پیش یک خبرنگار مشهدی درباره نصب دوربین‌های تشخیص چهره و نمایش مشخصات شهروندان در مانیتوری در متروی مشهد، حالا تصاویر ارسال شده برای «فرهیختگان» نشان می‌دهد دوربین‌های مشابه تشخیص چهره در راه‌ آهن مشهد هم نصب شده اند و تصویر چهره عابران را تشخیص داده و روی مانیتور نمایش می‌دهد.

گفتنی است که دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی نسبت به ماجرای نصب دوربین‌ها در متروی مشهد واکنش نشان داده و گفته بود: نمایش چهره شهروندان، مصداق نقض حقوق شهروندی است و در واقع ناقض اصول ۲و ۲۵ قانون اساسی است.

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی اجتماعی با فراقانونی خواندن این اقدام تاکید کرده هیچ فرد و مقامی حق ندارد با هر بهانه ای به حقوق شهروندان تعرض کند و اقدام و رفتار فراقانونی داشته باشد.

خانم پاد با تاکید این‎که با ناقضین حقوق مردم و مرتکبین رفتارهای فراقانونی برخورد شود، بیان کرد: از استاندار محترم خراسان رضوی انتظار می رود به عنوان نماینده عالی دولت مردمی که حفظ کرامت شهروندان پیوست ناگسستنی تمام تصمیمات و اقداماتش است به این موضوع ورود کند و با ناقضین حقوق مردم و مرتکبین رفتارهای فراقانونی برخورد شود.

حسن موحدیان رئیس شورای شهرمشهد هم گفت که قرار است در جلسه ای که امروز برگزار می شود این موضوع پیگیری شود. این اتفاق در مشهد سابقه نداشته و اتفاق تازه ای است که درجلسه ای که برگزار می شود مورد بررسی قرار می گیرد .شهردارمشهد می گوید این موضوع را باید از فرمانداری پیگیری کرد.

پس از حواشی ایجاد شده سرانجام مدیر روابط عمومی فرمانداری مشهد از توقف نمایش چهره و برخی اطلاعات افراد در تلویزیون ها خبر داد.

مهدی تناکی گفت این تلویزیون همچنان در جای خود فعال است اما اطلاعاتی که در کنار تصاویر هوش مصنوعی منتشر می شد، (بجز برای اپراتور) متوقف شده است.

مدیر روابط عمومی فرمانداری مشهد گفت: موضوع انتشار تصاویر افراد از حدود یک سال پیش در فرودگاه و راه آهن بوده و عینا همین روند ادامه داشته است. در عین حال با برخی حواشی، انتشار تصاویر متوقف شده و تصاویر زنده دوربین های مداربسته همچنان پخش می شود.

انتهای پیام/*
 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما