plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۵
کد مطلب : ۳۵۳۵۷

امیرعبداللهیان در تماس با بورل در مورد گسترش دامنه جنگ غزه هشدار داد

وزیر امور خارجه در گفت‌گوی تلفنی با مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن هشدار نسبت به طراحی و اقدام رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها گفت که در صورت عدم توقف جنایات جنگی این رژیم، امکان گسترش دامنه جنگ در منطقه وجود دارد.
امیرعبداللهیان در تماس با بورل در مورد گسترش دامنه جنگ غزه هشدار داد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، یک روز بعد از دور جدید حملات رژیم صهیونیستی یه غزه وزیر امور خارجه حسین امیرعبداللهیان و مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جوزف بورل شامگاه شنبه ۱۱ آذر ماه تلفنی گفت‌گو کردند.

آخرین تحولات غزه و روند همکاری‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از جمله محورهای این گفت‌وگوی تلفنی بود.

امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی با تأکید بر لزوم توقف جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: ضروری است در اسرع وقت حملات نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه متوقف شده و امکان ارسال کمک‌های بشر دوستانه فراهم شود.

رژیم صهیونیستی روز جمعه دهم آذر ماه و پس از آتش‌بس موقت که چند بار تمدید شد، دور جدید حملاتش به غزه را از سر گرفت که بر اثر آن حدود ۲۰۰ نفر شهید و نزدیک به ۶۰۰ تن دیگر در طی یک روز مجروح شدند.

رئیس دستگاه دیپلماسی در این تماس تلفنی ضمن هشدار نسبت به طراحی و اقدام رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از سرزمین خود، ریشه وضعیت فعلی را ناشی از اشغال و تجاوزگری رژیم صهیونیستی خواند و افزود: در صورت عدم توقف جنایات جنگی رژیم اسرائیل علیه غزه و کرانه باختری، امکان گسترش عمیق دامنه جنگ در منطقه وجود دارد.

امیرعبداللهیان شب گذشته نیز در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عمانی با اشاره به سفر اخیرش به بیروت گفت که در این سفر از رهبران مقاومت شنیده در صورت از سرگیری حملات رژیم صهیونیستی، پاسخ مقاومت پشیمان کننده و سخت‌‌تر از قبل خواهد بود.

وزیر خارجه در ادامه رایزنی تلفنی با بورل به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی اشاره کرد و سیاست‌های حمایتی آمریکا را مشوق این رژیم برای تداوم تجاوز نظامی و کشتار غیرنظامیان در غزه و نیز عامل مهمی در تداوم و گسترش جنگ خواند.

این دیپلمات عالیرتبه ایرانی در این گفت‌وگو، ضمن اشاره به آخرین وضعیت همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت که این همکاری‌ها در چارچوب فنی و حقوقی تداوم خواهد یافت.

امیرعبداللهیان و بورل ۲۴ مهر ماه نیز تلفنی درباره اوضاع غزه گفت‌‌‌وگو کرده بودند. مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آن تماس تلفنی با اشاره به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در کاهش تنش‌ها در منطقه، بر باز شدن کریدور بشردوستانه برای کمک به غیرنظامیان غزه تأکید کرده بود.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جوزف بورل در گفت‌وگوی تلفنی دیشب گفت: لازم است تنش‌ها در نوار غزه و کرانه باختری هر چه زودتر متوقف شود. وی افزود: اتحادیه اروپا تلاش می‌کند اسرائیل را به احترام به حقوق بین‌الملل متعهد سازد.

بورل ضمن تأکید بر نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به کاهش تنش‌ها در منطقه، افزود: ما هم معتقدیم راه‌حل موضوع فلسطین، تمرکز بر مسیر دیپلماتیک است و هرگونه تداوم حملات نظامی منجر به تشدید بحران خواهد شد.

جوزف بورل همچنین ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های سازنده ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تداوم یابد.

پیش از این ناصر کنعانی اعلام کرده بود که همکاری‌های ایران و آژانس در جریان است و فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران تحت نظارت آژانس ادامه دارد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما