plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۳۵۲۰۸

آتش‌بس در غزه در چهل و نهمین روز از آغاز جنگ در میان آتش و خون

بامداد جمعه و تنها ساعاتی قبل از اجرایی شدن توافقنامه آتش‌بس موقت، رژیم اشغالگر اسرائیل حملات هوایی و توپخانه‌ای خود را به چندین منطقه در نوار غزه از جمله محله های مسکونی پرجمعیت در منطقه بیت لاهيا (شمال) تشدید کرد که منجر به شهادت ده‌ها نفر شد.
آتش‌بس در غزه در چهل و نهمین روز از آغاز جنگ در میان آتش و خون
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، رژیم صهیونیستی در حالی به توافق مبادله اسرا با حماس و آتش‌بس موقت از ساعت 7 صبح امروز جمعه تن داده است که پیش از این بارها اعلام کرده بود اسرای اسراییلی نزد حماس باید بدون قید و شرط آزاد شوند و با حمله زمینی به غزه حماس را نیز نابود خواهد کرد، اما سرانجام بدون دست یابی به هیچ یک از اهداف نظامی که پیش از این اعلام کرده بود، تنها دستاوردش کشتار بیش از ۱۵ هزار فلسطینی، بیش از ۵ هزار مفقود و تخریب خانه ها، مدارس، بیمارستان ها و پناهگاه ها است که به لحاظ وحشیگری و ارتکاب جنایت جنگی یک رکورد برای جنایتکاران صهیونیست به حساب می آید.

شامگاه پنجشنبه، ابو عبیده سخنگوی القسام با بیان اینکه گردانهای مقاومت القسام اهداف مختلفی را در داخل رژیم صهیونیستی با موشک و راکت هدف قرار داده است گفت: ۳۳ دستگاه خودروی نظامی رژیم صهیونیستی را ظرف ۷۲ ساعت گذشته هدف قرار داده ایم. به تازگی در چندین عملیات گسترده را اجرا کرده ایم که به طور قطع به هلاکت چند نظامی صهیونیست انجامیده که مهمترین آن نصب کمین توسط تعدادی از رزمندگان در منطقه التوام در روز سه شنبه یوده است . رزمندگان ما ظرف سه روز اخیر در چندین عملیات بزرگ، تعدادی از نظامیان دشمن را به هلاکت رسانده اند.

ابوعبیده افزود: در عملیات کمین شماری از رزمندگان ما در منطقه التوام در روز سه شنبه حداقل ۵ صهیونیست کشته شدند. رزمندگان همچنین اقدام به نصب کمین برای نیروهای کمکی دشمن کرده و پس از انجام عملیات به سلامت بازگشتند.

حماس با اعلام مفاد توافق آتش بس موقت برای امدادرسانی به مردم مقاوم غزه و تبادل اسراء که از صبح جمعه بمدت 4 روز اجرایی خواهد شد بر آمادگی کامل برای پاسخ به هر شرارت دشمن صهیونیستی تأکید کرد.

یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بامداد جمعه با اعلام قبول آتش بس موقت گفت: پس از آتش بس چهار روزه، حملات را از سر می گیریم و پیش بینی می شود جنگ در غزه دست کم تا ۲ ماه دیگر ادامه یابد.

در ادامه ارتکاب جنایات جنگی ، هواپیماهای شناسایی رژیم اشغالگر همچنین شامگاه پنجشنبه منطقه ای نزدیک بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه را با موشک هدف قرار دادند.

سلسله حملات پیاپی جنگنده های رژیم صهیونیستی به مناطق اطراف بیمارستان الشفا و بیمارستان الرنتیسی و اردوگاه الشاطی در حی النصر به شهادت شماری از کودکان و زنان فلسطینی انجامید.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه: از زمان آغاز حمله رژیم صهیونیستی به غزه، ۱۵ هزار نفر فلسطینی بیگناه به شهادت رسیده‌اند که بیش از ۶۱۵۰ نفر از آنها کودک و ۴۰۰۰ نفر از آنها زن هستند.

شمار مجروحان جنگ و جنایت رژیم صهیونیستی در غزه در چهل و نه روز گذشته به ۳۶ هزار نفر زخمی رسیده است.

انتهای پیام/*

 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما