plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۳۵۲۸۲
سپاهان 1-0 نیروهوایی

برد شیرین سپاهان ۹ نفره مقابل نیروی هوایی عراق

حضور پررنگ هواداران سپاهان در استادیوم آزادی
شاگردان مورایس علی رغم نه نفره شدند در دیداری که هرچه گذشت شرایط برای سپاهان سخت‌تر شد موفق شدند با دو یار کمتر، نیروی هوایی عراق را در ورزشگاه آزادی شکست دهند.
برد شیرین سپاهان ۹ نفره مقابل نیروی هوایی عراق
به گزارش سرویس ورزشی ایصال نیوز، در دیداری سراسر تاکتیکی، ژوزه مورایس موفق شد با وجود تمام اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی، حریف سخت‌کوش خود را شکست دهد.

شامگاه دوشنبه در چارچوب مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بازی که با گل زود هنگام زردپوشان آغاز شد هر چه جلو رفت زهر حملات نیروی هوایی روی دروازه سپاهان بیشتر حس شد.

دقایق آخر نیمه اول هم حسین‌نژاد از بازی اخراج شد تا استرس و فشار برای سپاهان به اوج برسد.

نیمه دوم با وجود اینکه سپاهان توپ و میدان را به حریف آبی‌پوش سپرده بود و چشم به ضدحملات داشت، تا حد زیادی موفق به کنترل نیروی هوایی و گرفتن شدت حملات این تیم شد اما اخراج دقایق پایانی محمدی نمک روی زخم سپاهان شد و تا شنیدن صدای سوت پایان جان هواداران و بازیکنان این تیم به لب رسید اما در نهایت بازی با همان تک گل فرشاد احمدزاده به پایان رسید و نماینده ایران با سه امتیاز به خانه رفت.

لحظات حساس:

گل دقیقه۵: طلایی‌پوشان بازی را طوفانی آغاز کردند و موفق شدند در دقیقه ۵ بازی گل اول را به ثمر برسانند. فشار بازیکنان سپاهان باعث شد تا دروازه‌بان نیرو هوایی روی پاس در عرض مدافعین دچار اشتباه شود و رامین رضاییان جلوتر از او به توپ برسد.

ضربه آرام رامین در حالی که در مسیر بازکردن دروازه قرار داشت اما فرشاد احمدزاده در دهانه دروازه این گل را به نام خود ثبت کرد.

دقیقه ۱۳: کرنر پرقدرت رامین رضاییان از جناح چپ روی تیر دورتر فرود آمد و محمدی با یک پرواز بلند خودش را به توپ رساند، اما ضربه سر او به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۵: پاس دیدنی احمدزاده رضاییان را از جناح راست به راه انداخت. رامین با سرعت بالا خودش را به نزدیکی‌های محوطه رساند. پاس در عرض او حوالی نقطه پنالتی به حسین‌نژاد رسید، ولی توپ روی پای او جفت و جور نشد و ضربه او راه به جایی نبرد. در ادامه VAR لحتمال برخورد توپ با دست مدافع نیروی هوایی را بررسی کرد و رای به ادامه بازی داد.

دقیقه ۳۵: پاس بلند برای جاسم ستاره نیروی هوایی و فرار او در فضای پشت مدافعان سپاهان او را به نزدیکی‌های شش قدم رساند، اما پاس در عرض او به خوبی توسط نیازمند قطع شد و توپ در اختیار پیام قرار گرفت.

دقیقه ۳۷: فاصله میلیمتری نیرو هوایی تا گل؛ کار ترکیبی بازیکنان نیروی هوایی باز هم از جناح راست جاسم را به نزدیکی‌های محوطه رساند اما این بار پاس در عرض او از پیام نیازمند گذشت و در دهانه دروازه خالی به مهند عبدالرحیم رسید اما این بازیکن کار سخت‌تر را انتخاب کرد و توپ را به فضای خالی بالای دروازه زد.

دقیقه ۴۸: نیروی هوایی باز هم جناح راست را برای حمله انتخاب کرده. جاسم و سعدون در این سمت بازیکنان سپاهان را آزار می‌دهند. حرکت پا به توپ جاسم و پاس تودر او در محوطه سپاهان به سعدون رسید و او پا به توپ به سمت دروازه رفت و به زاویه مخالف شوت زد ولی ضربه او از کنار دروازه به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه ۶۲: کرنر بلند از جناح راست به تیر دورتر و روی خط پنج و نیم متر فرود آمد و رسلان حنون به روی هوا بلند شد و بالاتر از دیگران به توپ ضربه زد اما ضربه سر او به راحتی در اختیار نیازمند قرار گرفت.

دقیقه ۷۸: باز هم جاسم و باز هم از جناح راست، این بار از نزدیکی‌های محوطه جوان عراقی شانس خود را با یک ضربه پرقدرت امتحان کرد، اما نیازمند باز هم با جایگیری مناسب توپ را به کنترل خود درآورد.

دقیقه ۸۳: حرکت پا به توپ قاسم بازیکن تعویضی از جناح راست و پاس او به جاسم، چسبیده به محوطه سپاهان به شماره ۱۰ نیروی هوایی رسید او هم بلافاصله به سمت دروازه شوت زد اما ضربه او مستقیم به آغوش نیازمند رفت.

دقیقه ۹۳: شوت پرقدرت جاسم با پای راست و از پشت محوطه سپاهان توسط نیازمند با مشت دور شد.

دقیقه ۱۰+۹۰: ضربه پای چپ و نزدیک به قوس محوطه توسط محمد قاسم فضای بالای دروازه سپاهان را شکافت و به بیرون رفت.

با این نتیجه سپاهان ۱۰ امتیازی شد و پشت سر الاتحاد عربستان در رتبه دوم قرار گرفت. حالا با این نتیجه سپاهان شانس زیادی برای صعود به عنوان یکی از تیم‌های برتر دوم دارد. در مقابل نیروهوایی با ۷ غامتیاز در رتبه سوم قرار گرفت.

بهترین بازیکن:

رامین رضاییان بدون شک بهترین بازیکن زمین بود. رامین چه در کارهای هجومی و چه در کارهای دفاعی، عملکرد فوق العاده‌ای داشت و گل بازی هم روی تلاش او به دست آمد تا بهترین بازیکن زمین لقب بگیرد.

اتفاق ویژه:

هواداران سپاهان با وجود برگزاری بازی دور از خانه و در ورزشگاه آزادی و همچنین تاریخ نامطلوب دیدار یعنی وسط هفته، حضور پررنگی در استادیوم آزادی داشتند و با حمایت خود به معنی واقعی کلمه نقش یار کمکی را برای زردپوشان در این پیروزی ایفا کردند.ورزش سه 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما