plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۳
کد مطلب : ۳۵۰۷۳
سرپرست میراث‌فرهنگی استان اصفهان اعلام کرد

شکاف‌ها و آثار فرونشست در مسجد سید اصفهان در حال بررسی است

پشت‌بام بنای گنبدخانه این مسجد نیازمند مرمت فوری است
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: شکاف‌های شبستان و بنای گنبد خانه در ضلع غربی مسجد سید در حال بررسی است تا درکوتاه‌ترین زمانِ ممکن اقدام به رفع مشکلات آن شود.
شکاف‌ها و آثار فرونشست در مسجد سید اصفهان در حال بررسی است
به گزارش سرویس استان اصفهان ایصال نیوز، شبستان غربی و گنبدخانه بنای تاریخی مسجد سید اصفهان متعلق به دوره قاجار، سال‌های اخیر دچار ترک‌ و آسیب‌هایی شده است که برخی از کارشناسان آنها را مرتبط با آثار فرونشست و کم توجهی ه شرایط این بنا دانسته‌اند.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، حمیدرضا محققیان اظهار داشت: با توجه به شرایط اضطراری مسجد تاریخی سید اصفهان و نیاز مبرم به مرمت آن، در طی یک هفته گذشته بازدیدی با حضور مسئولین استان و اداره‌کل از این بنای تاریخی انجام و چنین نتیجه‌گیری شد که به دلیل ضعف مدیریت در اداره این مسجد تاریخی، این مجموعه در خصوص مباحث مرمتی و حفاظتی نیازمند ورود این اداره‌کل است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به بررسی‌های انجام‌شده، گروه مرمتگران اضطراری(امانی) با استقرار در این مجموعه تاریخی به این نتیجه رسیدند که پشت‌بام بنای گنبد خانه این مسجد نیازمند مرمت فوری است.

وی ادامه داد:گروه مرمتگران اضطراری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان عملیات مرمت خود را که شامل اصلاح بندکشی‌ها و مرمت برخی شکاف‌هایی که در سقف ایجادشده بود را در کمتر از یک هفته به پایان رساندند.

محققیان گفت: همچنین اداره کل میراث فرهنگی اصفهان در حال بررسی سرپرستی این مجموعه تاریخی است.

مسجد سید، یکی از مساجد تاریخی اصفهان و متعلق به دوره قاجار است. در سال‌های اخیر بی‌توجهی نسبت به بنای مسجد سید شرایط نامطلوبی را برای آن رقم زده، این شرایط در حالی است که آثار فرونشست چون ترک‌ها و نشست های نامتقارن نیز شرایط این مسجد را سخت تر کرده است.ایرنا  

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما