plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵
کد مطلب : ۱۱۳۸۰

اقدام ترکیه برای توجیه ورود نظامی خود به سوریه با مرمت آثار تاریخی عفرین

اداره بنیادها در حاتای ترکیه٬ در حال اتمام مرمت و بازسازی مقبره 1700 ساله در عفرین حلب سوریه است که توسط تروریست‌ها آسیب دیده بود.
اقدام ترکیه برای توجیه ورود نظامی خود به سوریه با مرمت آثار تاریخی عفرین
به گزارش ایصال نیوز، ترکیه ادعا کرد کار مرمت و بازسازی بنای تاریخی 1700 ساله مقبره «نبی حوری» در منطقه عفرین سوریه، که توسط گروه تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ آسیب دیده، توسط اداره منطقه‌ای بنیادهای ترکیه در استان حاتای به مراحل پایانی خود رسیده است.

ترکیه مدعی است، با مرمت و بازسازی بنای تاريخی 1700 ساله پس از پاکسازی عفرینِ حلب از تروریست‌ها در کنار تامین امنیت مردم محلی٬ به محافظت از دارایی های فرهنگی منطقه نیز ادامه می دهد.

در همین راستا کارشناسان اداره منطقه‌ای بنیادهای کشور در حاتای٬ کار بازسازی مقبره 1700 ساله نبی هوری را که توسط تروریست‌ها آسیب دیده بود٬ به مراحل پایانی رسانده‌ و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به اتمام برسد.

طبق گفته‌های مسولان اداره٬ قدمت این بنا که در ده کیلومتری مرز ترکیه واقع شده به قرن سوم میلادی باز می‌گردد.

احمد بوشی، از مسولان مرمت این مقبره در گفتگو با خبرنگار آناتولی اعلام کرد: حدود 6 ماه است که کارهای مرمت را شروع کردیم. با حمایت اداره کل بنیادها، مطالعات مطابق با بافت این بنای تاریخی در حال انجام است و امیدوارم در چند ماه آینده بازسازی آن به پایان برسد.

گفتنی است دولت سوریه همواره حضور نظامی ترکیه در مناطق شمالی سوریه را اشغالگری و غیرقانونی دانسته است.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : اناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما