plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷
کد مطلب : ۲۴۴۵۵

توپخانه ارتش ترکیه شمال سوریه را گلوله باران کرد

ارتش ترکیه در ادامه حملات خود به شمال سوریه مناطقی دیگر را در حومه شمال غربی حسکه گلوله باران کرد. رسانه‌های ترکیه از احتمال حمله ارتش این کشور به عین‌عیسی و کوبانی نیز سخن گفته‌اند.
توپخانه ارتش ترکیه شمال سوریه را گلوله باران کرد
به گزارش ایصال نیوز، منابع سوری از ادامه حملات ارتش ترکیه به شمال سوریه خبر دادند. بر اساس این گزارش، توپخانه ارتش ترکیه دو روستا را در ناحیه ابو راسین در حومه شمال غربی حسکه گلوله باران کرد.

منابع محلی به خبرنگار سانا اعلام کردند: توپخانه ارتش ترکیه امروز روستاهای الربیعات و تل الورد در ناحیه ابو راسین را زیر آتش گرفتند که خساراتی به اموال و اراضی کشاورزی ساکنان وارد شد.

این منابع تاکید کردند: حملات مداوم نیروهای اشغالگر ترکیه و گروههای تروریستی وابسته به آن به مناطق مسکونی در حومه شمالی حسکه سبب مختل شدن زندگی روزمره ساکنان شده است و ساکنان این منطقه نمی توانند بر روی زمین های کشاورزی خود کار کنند.

گفتنی است که پس از مدت‌ها عدم تغییر راهبردی، شمال سوریه دوباره به کانونی در بحران سوریه تبدیل شده است. این بار هم نه تروریست‌های مستقر در استان ادلب که دولت ترکیه و مزدورانش هستند که خبرساز شده‌اند.

اردوغان اخیرا در جمعی از حزب عدالت و توسعه در آنکارا گفت: وارد فاز جدیدی در تصمیم ایجاد منطقه امن به عمق ۳۰ کیلومتری در شمال سوریه شدیم. تل‌رفعت و منبج را از تروریست‌ها پاکسازی خواهیم کرد.

البته رسانه‌های ترکیه از احتمال حمله ارتش این کشور به عین‌عیسی و کوبانی نیز سخن گفته‌اند.

منطقه امنی که اردوغان از آن سخن گفته است، ابتدا در سال ۲۰۱۱ توسط او مطرح شد و بنا بود تمامی نوار شمالی سوریه از نقطه غربی مرز این کشور با استان هاتای در ترکیه تا نقطه شمال شرقی در استان حسکه، تحت اشغال نیروهای ترکیه و عناصر وابسته به آن قرار گیرد.

ترکیه برای تحقق این منطقه، تا کنون سه عملیات گسترده را با نام‌های سپر فرات (درع الفرات ۲۰۱۶)، شاخه زیتون (غصن الزیتون ۲۰۱۸) و چشمه صلح (نبع السلام ۲۰۱۹) در نوار شمالی سوریه انجام داده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما