plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۶
کد مطلب : ۳۵۰۰۰

درخواست گوترش از ایران درباره حزب الله لبنان و آزادی اسرا توسط حماس

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز یکشنبه گفت که از ایران خواسته است حماس را برای آزادی اسرا متقاعد کند و حزب الله لبنان را از ورود به درگیری باز دارد.
درخواست گوترش از ایران درباره حزب الله لبنان و آزادی اسرا توسط حماس
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، دبیرکل سازمان ملل متحد در مصاحبه با شبکه سی ان ان افزود ، نگران سرایت جنگ غزه به کرانه باختری اشغالی توسط اسرائیل و سپس گسترش آن به لبنان است و این کشور از جنگ همه جانبه بین اسرائیل و حزب الله لبنان بسیار صدمه خواهد دید.

او تاکید کرد که ایران همیشه نقش خود در درگیری‌های جاری را رد کرده است.

 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران, پیش از این در هفتم آبان در مصاحبه با بلومبرگ اعلام کرده بود که "حماس و حزب‌الله گروه‌های آزادی‌بخشی هستند که برای امنیت سرزمین فلسطین و لبنان تلاش می‌کنند. ما رابطه سیاسی قوی با آن‌ها داریم. "

امیرعبداللهیان با انتقاد از بحران آفرینی سیاست آمریکا افزود: قرار گرفتن در کنار یک طرف جنگ آن هم طرف اشغالگر حمایت عملی از کشته شدن هفت هزار و ۳۰۰ زن و کودک و غیرنظامی فلسطینی است، این امر اعتبار آمریکا را نه تنها در منطقه بلکه در جهان با چالش جدی مواجه کرده است. جمهوری اسلامی ایران همواره نقش سازنده در منطقه ایفا کرده است . ما معتقدیم راهکار، تداوم جنگ نیست بلکه تمرکز بر راه حل سیاسی است.

گروههای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند و بیش از ۲۳۰ صهیونیست را به اسارت گرفتند و بیش از هزار صهیونیست نیز به هلاکت رسیدند.

رژیم صهیونیستی برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروههای مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. حمایت امنیتی و نظامی غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا از تل آویو به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی به این رژیم برای کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما