plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
کد مطلب : ۳۴۹۵۳

سی و ششمین روز بمباران مداوم غزه؛ 11 هزار شهید و 27 هزار مجروح

بمباران شدید اطراف بیمارستان الشفاء
همزمان با ادامه بمباران جنگنده های رژیم صهیونیستی علیه مناطق مسکونی و غیرنظامیان فلسطینی در غزه، منابع رسانه‌ای شامگاه جمعه از محاصره چند بیمارستان در نوار غزه از سوی تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی و بمباران سنگین ورودی ها و اطراف بیمارستان ها خبر دادند.
سی و ششمین روز بمباران مداوم غزه؛ 11 هزار شهید و 27 هزار مجروح
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، همزمان با گسترش عملیات زمینی ارتش اشغالگر، بمباران شدید اطراف چندین بیمارستان در غزه از جمله بییمارستان الشفاء با بمبهای ممنوعه فسفری تا بامداد امروز شنبه ادامه دارد و  الجزیره از قطع ارتباط با خبرنگارانی که در داخل بیمارستان الشفاء هستند، خبرداد.

با ادامه حملات ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان های غزه، بعد از قطع کامل ارتباط خبرنگاران، سندیکای روزنامه نگاران درباره جنایت گسترده علیه خبرنگاران در اطراف بیمارستان الشفاء هشدار داد.

 در همین زمینه منابع فلسطینی گزارش دادند که تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف بیمارستان‌های «الرنتیسی»، «النصر» و «العیون» در نوار غزه مستقر شده‌ و آنها را محاصره کرده‌اند. ارتش اشغالگر با محاصره غزه و جلوگیری از رسیدن مواد غذایی به ساکنان شمال نوار غزه تلاش می‌کند در عملیات زمینی خود پیشروی کند این در حالی است که نیروهای مقاومت به شدت در حال مقابله با آنها هستند.

در کرانه باختری و اردوگاه جننین و طولکرم نیز شامگاه جمعه همچون شبهای گذشته یورش ارتش صهیونیستی ادامه داشت و شمار دستگیر شده گان در کرانه باختری همچنان رو به افزایش است.

در 36 روز گذشته حملات شبانه رژیم صهیونیستی به کرانه باختری بیش از 189  
شهید، صدها مجروح برجا گذاشته و بیش از 2300 نیز بازداشت شده اند.

  به گزارش الجزیره، وزارت بهداشت غزه تایید کرد که تاکنون 21 بیمارستان و 47 مرکز بهداشتی در نوار غزه از کار افتاده اند و خاطرنشان کرد که سرنوشت مشابهی در انتظار سایر بیمارستان ها به دلیل تمام شدن سوخت و قطعی برق است.

وزارت بهداشت غزه افزود: بیمارستان‌های نوار غزه به دلیل عدم ورود سوخت و هدف‌گیری عمدی توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل ساعات حساسی را پشت سر می‌گذارند.

از آغاز بمباران های وحشیانه اسرائیل در غزه در 36 روز گذشته و با ادامه عملیات زمینی ارتش صهیونیستی، آمار شهدای غزه به بیش از 11 هزار و 200 نفر و شمار مفقودان زیر آوار به 2300 نفر و شمار مجروحان به بیش از 27 هزار نفر رسیده است.

اسامه حمدان از رهبران حماس بار دیگر نسبت به بمباران بیمارستان‌های غزه و افزایش جنایات جنگی رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا هشدار داد و از تعلل سازمان های بین المللی در توقف کشتار جمعی در غزه به شدت انتقاد کرد.  

گفتنی است؛ نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند.

رسانه های اسراییلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح رابه خود ندیده بود.

رژیم صهیونیستی به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی تا کنون به حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها و آمبولانس ها مشغول است.

این رژیم علاوه بر این به استفاده از سلاح های ممنوعه از جمله بمب های حاوی فسفر سفید در بمباران نوار غزه روی آورده است.

انتهای پیام/*
 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما