plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۳۴۷۴۲

هولوکاست غزه در بیست و سومین روز؛ آمار شهدا به بیش از ۸ هزار نفر

درخواست صلیب سرخ جهانی برای آتش‌بس فوری در غزه
وزارت بهداشت فلسطین در غزه از افزایش آمار شهدای غزه با ادامه جنایات رژیم صهیونیستی به بیش از ۸ هزار نفر خبر داد که اکثر آنان زن و کودک هستند. شورای امنیت سازمان ملل متحد فردا دوشنبه با درخواست امارات برای بررسی عملیات زمینی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تشکیل جلسه می‌دهد.
هولوکاست غزه در بیست و سومین روز؛ آمار شهدا به بیش از ۸ هزار نفر
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است کشتارهایی که رژیم اشغالگر اسرائیل طی بیست و دو روز گذشته علیه باریکه غزه مرتکب شده ، به بیش از ۸ هزار مورد رسیده است.

این درحالیست که صدها نفر همچنان زیر آوارها هستند.

در تازه ترین تجاوز رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، ده ها نفر شهید و صدها نفر مجروح شدند.

همزمان با سومین شب از عملیات زمینی محدود به غزه، حملات بی امان جنگنده های رژیم اشغالگر به مناطق مختلف غزه به طور گسترده ادامه دارد و این حملات در مناطق شمال و شمال غرب باریکه غزه بیشتر است.

از سوی دیگر، به گزارش الجزیره، «نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی همزمان با بمباران غزه، همچون چند شب گذشته به شهر طولکرم در شمال کرانه باختری نیز یورش بردند.»

نیروهای اشغالگر به چندین محله در این شهر یورش برده و دست به بازداشت‌های گسترده زدند در نتیجه درگیری‌های شدیدی در چندین محور در جنین بین اشغالگران و مبارزان فلسطینی درگرفت. و اشغالگران به منازل فعالان و اسرای آزاد شده یورش بردند و اقدام بازداشت شماری از نیروهای مقاومت کردند.

در درگیری های دیشب جنین دو نفر شهید و بیش از ده نفر زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه از افزایش آمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به باریکه غزه به بیش از ۸ هزار نفر خبر داد که از این شهداء ۳۵۹۵ کودک و هزار نفر زن هستند.

درخواست صلیب سرخ جهانی برای آتش‌بس فوری در غزه

در همین حال رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ بامداد یکشنبه گفت: «ما درخواست فوری برای حفاظت از جان غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه داریم».

وی درباره وضعیت نظام سلامت و درمانی در نوار غزه توضیح داد: «بیمارستان‌های فعال در غزه به دلیل تمام‌شدن تجهیزات پزشکی در آستانه فروپاشی هستند».

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با بیان اینکه شدت رنج و بحران انسانی در نوار غزه تکان‌دهنده است، گفت که به دلیل حملات مکرر و گسترده رژیم موقت صهیونیستی، هیچ جای امنی برای غیرنظامیان وجود ندارد و این غیرقابل قبول است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد با درخواست امارات تشکیل جلسه می‌دهد

 ریاست دوره شورای امنیت،‌ برزیل، بامداد یکشنبه اعلام کرد که نمایندگی امارات عربی متحده خواستار برگزاری نشستی درباره عملیات زمینی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه شده است.

خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از این بیانیه نوشت که این نشست شورای امنیت در روز دوشنبه ۳۰ اکتبر در ساعت ۴ بعدازظهر به وقت محلی برگزار می‌شود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اجرای عملیات «طوفان الاقصی» توسط حماس علیه رژیم صهیونیستی و آغاز حملات جنایتکارانه این رژیم به نوار غزه، تاکنون چند بار تشکیل جلسه داده اما هر بار نتوانسته به تصویب قطعنامه‌ای در حمایت از فلسطینیان برسد.

در سایه همین انفعال و بی‌فایدگی شورای امنیت برای حفظ امنیت و جان فلسطینیان در نوار غزه، ماشین کشتار رژیم تروریست صهیونیستی به جنایات خود در فلسطین اشغالی ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما