plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰
کد مطلب : ۳۴۹۵۲

هشدار روحانی معروف بعد از ردصلاحیت برخی کاندیداها

رسول جعفریان به ردصلاحیت‌های گسترده در انتخابات مجلس دوازدهم واکنش نشان داد. روزنامه سازندگی نیز در واکنش به این ردصلاحیت ها نوشته است هیات‌های اجرایی چهره‌های مستقل مجلس را رد صلاحیت کردند.
هشدار روحانی معروف بعد از ردصلاحیت برخی کاندیداها
به گزارش سرویس سیاسی ایصال نیوز و به نقل از خبرآنلاین، رسول جعفریان در واکنش به ردصلاحیت گسترده در انتخابات مجلس دوازدهم در شبکه اجتماعی ایکس نوشت؛ فشارهایی که برای یکدست کردن جهت گیری و بکارگیری نیروهای خاص و رواج اندیشه های یک طرفه صورت می گیرد ممکن است در کوتاه مدت نتیجه اندکی بدهد اما در درازمدت نتیجه عکس می دهد. آنوقت باید دنبال مقصر بگردید و تاسف بخورید.

اولین شوک انتخاباتی با ردصلاحیت نمایندگان منتقد دولت

با پایان یافتن فرصت رسیدگی به بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات در هیات های اجرایی ، از روز ۱۹ آبان ماه، نتایج بنا بر اعلام وزارت کشور و پیامک ارسال شده به کاندیداها از طریق پست به آنان اعلام شد.

هر چند این پایان کار نیست و نامزدهای رد صلاحیت شده می‌توانند در مدت تعیین شده اعتراض خود را به بررسی صلاحیت ها از سوی هیأت اجرایی ثبت کنند و در نهایت منتظر پاسخ نتایج نهایی اعتراضات باشند اما تا همین جای کار، دوازدهمین دوره از انتخابات مجلس خاصه در قسمت بررسی صلاحیت ها در هیات های اجرایی پرحاشیه شده است.

انتخاباتی که تا همین جای کار یادآور یازدهمین دوره از انتخابات مجلس است که ۹۰ نماینده توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدند.

اما نکته اساسی اینجاست که این بار هیأت اجرایی پیش از شورای نگهبان مُهر قرمز رد صلاحیت را بر روی پرونده نمایندگان منتقد دولت زده و آنان را رد صلاحیت نموده اند.

روزنامه سازندگی نیز در واکنش به ردصلاحیت نامزدهای انتخابات نوشته است هیات‌های اجرایی چهره‌های مستقل مجلس را رد صلاحیت کردند.

روزنامه سازندگی تیتر یک امروز خود را به همین موضوع اختصاص داده و نوشته است؛«در مسیر خالص سازی؟»

این روزنامه همچنین نوشته است؛ «از شهرستان‌ها خبر می‌رسد، رد صلاحیت‌ها بسیار بیشتر است»

 نگاهی به اسامی نمایندگان فعلی رد صلاحیت شده توسط هیأت اجرایی نشان از آن دارد که نمایندگانی که منتقد دولت و مهمتر از آن منتقدان تصمیمات جنجالی مجلس چون طرح صیانت و لایحه حجاب در لیست ردصلاحیت ها هستند یا در موردی دیگر افشاگر ماجرای واگذاری خوردوهای شاسی بلند در این لیست حضور دارد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما