plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
کد مطلب : ۳۴۹۴۷
سرپرست سازمان امور عشایر ایران خبر داد

تولید گوشت با تامین آب پایدار در مناطق عشایری افزایش می‌یابد

باکیفیت ترین گوشت قرمز توسط عشایر تولید می‌شود
سرپرست سازمان امور عشایر ایران گفت: با اجرای پروژه‌های تامین آب پایدار در مناطق عشایری، تولید گوشت در کشور افزایش و واردات آن کاهش یافته و از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌شود.
تولید گوشت با تامین آب پایدار در مناطق عشایری افزایش می‌یابد
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز از سازمان امور عشایر ایران، سیاوش احمدی میرقائد در روز سوم سفر به خراسان جنوبی، در مراسم کلنگ‌زنی تامین آب پایدار محلات عشایری "چاه یوسف" شهرستان قائنات گفت: با اجرای پروژه‌های آبرسانی پایدار در مناطق عشایری، تولید گوشت قرمز در کشور افزایش یافته و نتیجه آن کاهش واردات، جلوگیری از خروج ارز و بالا رفتن کیفیت تولیدات برای مصرف‌کنندگان است.

وی با اشاره به این که برای اجرای فاز ۱ این پروژه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است، افزود: این پروژه دارای ۳۰ کیلومتر خط انتقال آب است و با اجرای هر دو فاز آن ۱۳۰ خانوار عشایری با ۱۱ هزار رأس دام از آب پایدار و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

احمدی میرقائد با اشاره به این که در فاز۱ این پروژه، نزدیک‌رسانی آب و در فاز ۲ نیز توزیع آب به محلات عشایری صورت می‌پذیرد، افزود: طول خط انتقال آب به محلات عشایری "چاه یوسف" و "قیصار" در فاز اول ۱۵کیلومتر می باشد.

وی به همراه نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس و سایر مسوولان شهرستان، از مجتمع دامپروری عشایر "پورانی" با ظرفیت پروار ۵۰۰ هزار رأس دام سبک و ۷۰ نفر شتر شیری و گوشتی بازدید کرد.

جمعی از عشایر قائنات در دیدار با سرپرست سازمان امور عشایر ایران با بیان مشکلات خود، خواستار خرید تضمینی دام پرواری، تامین نهاده دامی و  ارائه تسهیلات شدند.

باکیفیت ترین گوشت قرمز توسط عشایر کشور تولید می‌شود

سرپرست سازمان امور عشایر ایران در بازدید از مراحل اجرایی احداث "کشتارگاه تیپ ۴ دام عشایر" توسط شرکت تعاونی عشایری شهرستان زیرکوه نیز گفت: عشایر بهترین و باکیفیت‌ترین گوشت قرمز را تولید می‌کنند و با کاهش تولیدات عشایری، مشکلات اقتصادی زیادی برای کشور بوجود می‌آید.

وی با بیان این که عشایر سالانه ۲۰۰ هزار تن گوشت قرمز بازار مصرف کشور را تولید می‌کنند، تاکید کرد: حمایت از جامعه عشایری، موجب تامین امنیت غذایی و در کنار آن تامین امنیت مرزهای کشور می‌شود.

احمدی میرقائد بیان داشت: تفکر و نگاه دولت سیزدهم در خدمت‌رسانی به عشایر ویژه است زیرا اجرای پروژه‌های تامین آب بهداشتی و پایدار در مناطق عشایری، اثر مستقیم در میزان تولید گوشت قرمز توسط عشایر دارد.

کلنگ اجرای فاز ۴ تامین آب پایدار و بهداشتی برای عشایر در نهبندان زده شد

سرپرست سازمان امور عشایر ایران در مراسم کلنگ‌زنی اجرای فاز ۴ پروژه تامین آب پایدار و بهداشتی در محلات عشایری "خواجه منجیکو" و "چاه زرد" نهبندان، که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی، فرماندار نهبندان و جمعی از عشایر و مسوولان شهرستانی برگزار شد، اجرای پروژه‌های تامین آب پایدار عشایر را نتیجه نگاه ویژه نظام به جامعه عشایری عنوان کرد.

وی افزود: فاز ۴ پروژه آبرسانی به محلات عشایری "خواجه منجیکو" و "چاه زرد" شهرستان نهبندان دارای ۱۵ کیلومتر خط انتقال آب می‌باشد که ۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای آن پیش‌بینی شده است.

احمدی میرقائد با اشاره به این که ۶۰ خانوار عشایری از اجرای فاز ۴ این پروژه بهره‌مند می‌شوند، افزود: فاز اول و دوم این پروژه تکمیل شده و فاز سوم آن نیز مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

وی ادامه داد: کل این پروژه دارای ۸۱ کیلومتر خط انتقال آب است و با اجرای کامل آن ۹۵۰ خانوار عشایری از آب شرب پایدار و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

سرپرست سازمان امور عشایر ایران خاطرنشان کرد: عملیات پایانی این پروژه به طول ۷کیلومتر برای بهره‌مندی ۵۰خانوار به محلات عشایری "چاه شور" و "تمام ده" در سال آینده اجرا می‌شود.

گفتنی است؛ هر یک از پروژه‌های آبرسانی که در سفر سرپرست سازمان امور عشایر ایران به خراسان جنوبی کلنگ آن زده شد، به نام معزز یکی شهدای عشایری آن منطقه نام گذاری شده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما