plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۳۴۹۱۹

فاز ۲ پروژه تامین آب پایدار ۱۴ محله عشایری در طبس کلنگ‌زنی شد

سرپرست سازمان امور عشایر ایران در سفر به خراسان جنوبی کلنگ اجرای فاز ۲ پروژه تامین آب پایدار ۱۴ محله عشایری در "چاه مسافر" طبس را به زمین زد.
فاز ۲ پروژه تامین آب پایدار ۱۴ محله عشایری در طبس کلنگ‌زنی شد
به گزارش سرویس اجتماعی ایصال نیوز از سازمان امور عشایر ایران، سیاوش احمدی میرقائد در مراسم کلنگ‌زنی اجرای فاز ۲ پروژه تامین آب پایدار "چاه مسافر" در بخش دستگردان طبس، اظهار داشت: مهمترین پروژه‌های تامین آب پایدار عشایر در خراسان‌جنوبی اجرا شده و با اجرای فاز ۲ تامین آب ۱۴ محله عشایری در "چاه‌ مسافر"، ۱۷ کیلومتر خط انتقال آب با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان اجرا و ۵۰‌ خانوار عشایری با جمعیت ۲۵۰ نفر از آب شرب بهداشتی و پایدار بهره‌مند می‌شوند.

فاز یک این پروژه به مبلغ ۲۳ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ افتتاح و مورد بهره‌برداری عشایر منطقه قرار گرفته است.

بنابر این گزارش، سرپرست سازمان امور عشایر ایران در ادامه این سفر و در دیدار با امام جمعه طبس با اشاره به تغییر انتظارات عشایر در مقایسه با ۲۰سال گذشته، گفت: جمعیت‌ عشایری نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده، اما همچنان در تحولات سیاسی و اجتماعی کشور اثرگذار هستند.

وی بیان داشت: توجه به ‌مسایل بهداشتی، آموزشی و فرهنگی عشایر از سوی ارگان‌های مربوطه ضرورت دارد و مطابق با آیین‌نامه ساماندهی عشایر مصوب هیات وزیران در سال ۱۳۸۴، همه دستگاه‌ها در خدمات‌دهی به عشایر وظیفه دارند.

احمدی میرقائد همچنین با حضور در آستان حضرت حسین بن‌موسی الکاظم (ع) در شهرستان طبس، بر مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد و گفت: پیشرفت، آبادانی، عزت و امنیتی که داریم، همه را مدیون خون پاک شهداء هستیم و باید راه این بزرگمردان را ادامه دهیم.

وی افزود: عشایر در دفاع مقدس یازده هزار و ۲۰۰ شهید تقدیم کشور کرده اند که در مقایسه با جمعیت آنان نسبت به جمعیت شهری و روستایی، رقم قابل توجهی است.

سرپرست سازمان امور عشایر ایران در دیدار با عشایر "پلیکان کیمیای" طبس نیز با اشاره به اجرای تولید قراردادی دام عشایر، گفت: در طرح تولید قراردادی، نهاده دامی جو به صورت ۵ ماهه برای پروار دام به عشایر داده می شود.

احمدی میرقائد در روز دوم سفر به خراسان جنوبی، با عشایر منطقه "چاه بیدک" شهرستان سربیشه دیدار و مشکلات آنان را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

وی همچنین با حضور در گردهمایی مدیران مالی امور عشایر کشور در بیرجند، بر شفافیت، سلامت و رعایت قوانین و دستورالعمل‌ها در فعالیت‌های مالی تاکید کرد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما