plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۷
کد مطلب : ۳۴۸۲۷

رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و لاوروف درباره غزه

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای روس خود ضمن هشدار نسبت به گسترش ابعاد منطقه‌ای جنگ، بر ضرورت تلاش‌های بین‌المللی برای توقف جنگ و جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین تأکید کرد.
رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و لاوروف درباره غزه
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌ها در خصوص تحولات جاری در فلسطین و جنایات و نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه، شامگاه جمعه ۱۲ آبان ماه با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تلفنی گفت‌گو کرد.
آخرین تحولات مربوط به اوضاع فلسطین و نوار غزه و برخی موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای از جمله مباحث مورد گفت‌وگو در این تماس تلفنی بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با همتای روس خود با اشاره به تحولات غزه و ضمن هشدار نسبت به گسترش ابعاد منطقه‌ای جنگ بر ضرورت تلاش‌های جدی بین‌المللی برای توقف جنگ و جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری تأکید کرد.

* نگرانی روسیه نسبت به گسترش جبهه‌های جنگ

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی به مواضع مشترک روسیه با جمهوری اسلامی ایران درباره بحران فلسطین و شرایط ویژه در غزه اشاره و عنوان کرد: دولت روسیه نسبت به گسترش جبهه‌های جنگ و از کنترل خارج شدن اوضاع نگران است.

لاوروف پیش از این نیز در اظهاراتی بر ضرورت آتش بس فوری در فلسطین تأکید کرده بود.

این دومین تماس تلفنی امیرعبداللهیان و همتای روس او در پی تحولات اخیر در غزه است.

وزرای خارجه ۱۸ مهر ماه نیز در این باره تلفنی گفت‌وگو کرده بودند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دیروز جمعه همچنین با وزرای خارجه قطر و سوریه درباره اوضاع جاری در فلسطین تلفنی گفت‌وگو کرده بود.

حسین امیرعبداللهیان از ابتدای تحولات اخیر در فلسطین با تعدادی از همتایان و مقامات تاثیرگذار تلفنی به گفت‌وگو پرداخت و سفری به چهار کشور منطقه شامل عراق، لبنان، سوریه و قطر داشت و بعد از آن هم به جده رفت و در نشست فوق العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی شرکت کرد.

وی همچنین در هفته‌ای که گذشت در سفر به نیویورک در نشست مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کرد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما