plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
کد مطلب : ۳۴۵۱۳
در هفتمین همایش ملی بزرگداشت روز جهانی زنان روستایی

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور: دولت از روستاها و زنان روستایی حمایت می‌کند

باید شرایطی را فراهم کنیم که مهاجرت از شهرها به روستاها صورت گیرد
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری گفت: اهتمام دولت بر حمایت از روستاها و زنان روستایی است. زنان روستایی با فراهم شدن امکان آموزشی باید بتوانند با تحصیلات عالی و کسب مهارت‌های تخصصی کارهای بهتری ارایه دهند.
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور: دولت از روستاها و زنان روستایی حمایت می‌کند
به گزارش سرویس اجتماعی ایصال نیوز، انسیه خزعلی در هفتمین همایش ملی بزرگداشت روز جهانی زنان روستایی افزود: تا حدی که بودجه اجازه دهد اهتمام دولت بر این است که از روستاها حمایت کند و ما به طور ویژه، زنان روستایی را مد نظر قرار می‌دهیم.

وی بر پشتیبانی خاص از زنان روستایی و عشایری، تامین بهداشت مناسب، آموزش‌های حضوری و مجازی برای ارتقای آگاهی و سطح سواد، مسکن و زنان تاکید کرد.

خزعلی اظهار داشت: اگر زنان، روستاها را حفظ نمی‌کردند و برای امنیت غذایی تلاش نمی‌کردند ما اکنون روستاها را نداشتیم و از این رو باید قدردان زنان روستایی باشیم.

وی ادامه داد: اگر ما سلامت غذا، امنیت غذا، سلامت اجتماعی، جمعیت و بُعد خانوادگی را می‌خواهیم باید برای زنان روستایی و عشایری امکانات مورد نیاز را فراهم کنیم.

معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهوری تصریح کرد: ما باید شرایطی را فراهم کنیم که مهاجرت از شهرها به روستاها صورت گیرد.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی انجام شده و امتیازات خوبی به روستاها داده شده، اما کافی نیست.

خزعلی اضافه کرد: زنان روستایی با فراهم شدن امکان آموزشی باید بتوانند با تحصیلات عالی و کسب مهارت‌های تخصصی کارهای بهتری ارایه دهند.

وی گفت: مشاور صندوق مشترک استان‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قول داده است که در هر استان حداقل چند روستا را تحت پوشش کارآفرینی قرار دهد.

خزعلی در همین حال راه‌اندازی هنرستان‌های کشاورزی برای دختران را اقدامی مثبت ارزیابی کرد.

وی با اشاره به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اذعان داشت: یکی از طرح‌های مشترک ما با وزارت جهاد کشاورزی در زمینه کاشت یک میلیارد درخت است و بر اساس این همکاری، بذر به زنان روستایی داده می‌شود و نهال تحویل می‌گیرند و از این طریق برای زنان درآمدزایی می‌شود.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد؛ با مشارکت و حضور زنان روستایی، شاهد کاشت ۴ میلیارد درخت در کشور باشیم.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما