plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۳۴۳۶۷

واکنش مسکو به اخراج دیپلمات‌های روس از آمریکا

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده با محکوم کردن اقدام واشنگتن در اخراج ۲ دیپلمات روس، تاکید کرد: واشنگتن هیچ دلیلی برای تصمیم خود برای اخراج دیپلمات های روسی ارائه نکرد و در حقیقت با این اقدام به یک انتقام پیش پا افتاده دست زد و چیزی به اعتبار دیپلماسی خود اضافه نکرد.
واکنش مسکو به اخراج دیپلمات‌های روس از آمریکا
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از خبرگزاری تاس، آنتونوف اظهار کرد: مقامات آمریکایی چند روز پیش با معرفی ۲ دیپلمات سفارت روسیه در واشنگتن به عنوان عناصر نامطلوب، مرتکب اقدام خصمانه دیگری علیه روسیه شدند.

وی افزود: جای تعجب اینجاست که همکاران ما در وزارت خارجه آمریکا هنگام تحویل یادداشت اخراج، بنا به دلایلی به ما اطمینان دادند که هیچ قصدی برای انتشار این ماجرا و در میان گذاشتن جزئیات با رسانه‌ها ندارند.

این دیپلمات روس خاطرنشان کرد: قابل توجه است که در جلسه وزارت خارجه از همکارانم خواستم توضیح دهند که دیپلمات‌های ما دقیقاً به چه چیزی متهم شده‌اند و هیچ دلیلی از سوی آنها ارائه نشد.

آنتونوف همچنین به طرف آمریکایی درباره هرگونه تلاش از سوی کارکنان سفارت آمریکا در مسکو به منظور تضعیف امنیت ملی روسیه هشدار داد و افزود: مایل هستم بار دیگر تاکید کنم که کارمندان سفارت آمریکا در مسکو به خاطر اقداماتی که با کار دیپلماتیک ناسازگار بود مجرم شناخته شدند.

وی افزود: آمریکایی‌های اخراج شده اساساً در امور داخلی ما دخالت می‌کردند و سعی در تضعیف امنیت ملی روسیه داشتند و مسکو همواره با اقداماتی از این دست به شدت برخورد خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به اخراج ۲ دیپلمات آمریکایی از سفارت این کشور در مسکو، ایالات متحده ۲ دیپلمات سفارت روسیه را اخراج کرده است.

وزارت خارجه ایالات متحده در این بیانیه با اشاره به اینکه اقدامات غیرقابل قبول علیه پرسنل سفارت آمریکا در مسکو عواقبی را به همراه خواهد داشت، آمده است: واشنگتن آزار و اذیت دیپلمات‌های آمریکایی را تحمل نخواهد کرد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما