plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵
کد مطلب : ۲۱۴۹۳

موضع مسکو در قبال حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه

سفیر روسیه در دمشق ضمن محکوم کردن حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مناطقی در سوریه گفت، این حملات بر پیچیدگی وضعیت منطقه می‌افزاید.ارتش رژیم صهیونیستی رسما اعلام کرد: سحرگاه امروز چهارشنبه برای دومین بار متوالی، مراکز نظامی در دمشق را هدف قرار داده است.
موضع مسکو در قبال حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه
به گزارش ایصال نیوز، «الکساندر یفیموف» سفیر روسیه در سوریه تصریح کرد، حملات رژیم صهیونیستی به اراضی سوریه از دیدگاه قانون بین‌الملل کاملا غیرقانونی است.

وی به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت، روسیه حملات هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه را به شدت محکوم می‌کند و خواستار پایان آن است. مسکو بارها و در سطوح مختلف این موضوع را به تل‌آویو ابلاغ کرده است.

یفیموف ادامه داد، این حملات هوایی تنها منجر به تلفات انسانی و خسارات مادی می‌شود، حاکمیت سوریه را نقض می‌کند، حمل و نقل هوایی غیرنظامی بین‌المللی را تهدید می‌کند و به صورت کلی بر پیچیدگی وضعیت نظامی-سیاسی می‌افزاید.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه، ۹ فوریه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: سحرگاه امروز دومین حمله را به اهدافی در سوریه انجام دادیم.

در همین راستا، «آفیخای ادرعی» سخنگوی ارتش این رژیم ادعا کرد: «در پی شلیک موشک زمین به هوا شب گذشته از سوریه، ارتش اسرائیل به اهدافی در داخل خاک سوریه حمله کرد. رادارهای سوری، ضدهوایی‌ها به سمت هواپیماهای نیروی هوایی شلیک کردند. موشک‌های ضدهوایی سوریه بدون نیاز به رهگیری در هوا منفجر شد. در نتیجه امشب آژیر خطر در منطقه ام‌الفحم و شهر سامره به صدا درآمد».

پیش از این خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نوشته بود که پدافند سوریه در آسمان دمشق با اهداف متخاصم مقابله کرده است. یک منبع آگاه نظامی سوریه تایید کرد که حوالی ساعت ۱۲:۵۶ دقیقه بامداد امروز، جنگنده‌های اسرائیلی از سمت جنوب شرق بیروت به سوی دمشق موشک شلیک کردند و در ساعت ۱:۱۰ نیز موشک‌های زمین به زمین از سمت جولان اشغالی سوریه به سوی برخی نقاط در اطراف دمشق شلیک شدند که پدافند هوایی سوری برخی از آن‌ها را رهگیری و منهدم کرد.

وی افزود که این حمله علاوه بر خسارات مادی، به کشته شدن یک سرباز و زخمی شدن پنج سرباز دیگر منجر شده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما