plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۳۴۳۵۴
در جریان بازدید از مانور امداد و نجات شهرک صنعتی ۲ نجف‌آباد

شیشه‌فروش: وزارت نیرو متعهد به تامین حقابه محیط زیست و کشاورزی اصفهان شده است

خودروی حامل مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان دچار سانحه شد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: وزارت نیرو مُتعهد شده است که حقابه‌ قانونی حوزه محیط زیست و کشاورزان اصفهان را تامین کند.
شیشه‌فروش: وزارت نیرو متعهد به تامین حقابه محیط زیست و کشاورزی اصفهان شده است
به گزارش سرویس استان اصفهان ایصال نیوز، منصور شیشه‌فروش امروز پنجشنبه در مانور امداد و نجات و اطفاء حریق صنعتی در "شهرک صنعتی ۲ نجف‌آباد" افزود: تعهدات وزارت نیرو از طریق اجرای طرح‌های انتقال آب و جلوگیری از برداشت بی‌رویه آب در بالادست محقق خواهد شد.

وی تاکید کرد: درخواست ما از وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست کشور این است که این تعهدات ملی را به‌جد رعایت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: کاهش میدان دید و گرد و غبار در جاده‌ها موجب بروز حوادث ترافیکی می‌شود و گرد و غبار اثرات منفی بسیاری هم بر سلامت عمومی جامعه دارد.

وی بیان کرد: در زمان حاضر بسیاری از اراضی کشاورزی استان رها شده و به زیر کشت نرفته و بسیاری از چاه‌ها، قنوات و منابع آبی خشک و تالاب بین المللی گاوخونی به کانون گرد و غبار تبدیل شده است.

شیشه‌فروش ادامه داد: در زمان حاضر رودخانه زاینده رود و ۹۹ درصد از تالاب گاوخونی بعنوان یک پیکره طبیعی در شرق اصفهان خشک است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، کم آبی را به مثابه یکی از معضلات جدی استان توصف و خاطرنشان کرد: از جمع ۴۲ مخاطره ثبت شده، کم آبی و خشکسالی، سیل، آلودگی هوا، گرد و غبار، تصادفات جاده ای و فرونشست زمین، بیشترین مخاطرات این استان محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان نیز در این مانور گفت: سال گذشته ۳۵۰ دوره آموزشی در زمینه ارتقای ایمنی و پیشگیری از حوادث برای واحدهای صنعتی استان برگزار شد.

رسول سواری افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی استان آمادگی برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقای ایمنی و پیشگیری از حوادث با پرداخت ۸۰ درصد هزینه‌ها را دارد.

وی ادامه داد: شهرک‌های صنعتی بصورت منسجم و متمرکز در استان ایجاد شده و از مزیت های بسیاری از جمله مدیریت هزینه‌ها و پیشگیری از حوادث و ارتقا ایمنی برای واحدهای صنعتی و فعالان صنعتی برخوردار است.

سواری بیان کرد: پراکندگی واحدهای صنعتی، خطرات و حوادث بسیاری برای آنها بدنبال دارد و در این شرایط امکان هزینه کردن در راستای ایمنی آنها وجود ندارد.

وی افزود: اصفهان با بیش از۸۰ شهرک صنعتی دولتی و حدود ۲۰ شهرک صنعتی خصوصی یکی از استان‌های بزرگ صنعتی کشور محسوب می‌شود و در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در زمینه زیرساخت ها در این شهرک های صنعتی انجام شده است.

به گفته وی، وزارت صنعت، معدن، تجارت و استانداری اصفهان تاکید ویژه‌ای بر ارائه خدمات "اچ. اس. ای"(بهداشت، ایمنی و محیط زیست) به واحدهای صنعتی دارند و امروز خدمات خوبی در این زمینه به واحدهای صنعتی ارائه شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: ارگان‌های مختلف از جمله هلال احمر، سپاه، فوریت‌های پزشکی، پلیس راهور، نیروی انتظامی و شرکت خدماتی شهرک صنعتی در برگزاری مانور امداد و نجات و اطفا حریق صنعتی در "شهرک صنعتی ۲ نجف‌آباد"حضور داشتند.

سواری افزود: در زمان حاضر حدود ۲۷ تا ۳۰ واحد آتش نشانی با ۴۵ دستگاه خودرو و ۲۰۰ نفر پرسنل در شهرک‌های صنعتی استان در راستای ارتقای ایمنی و پیشگیری از حوادث مستقر شده است.

به گزارش ایرنا، مانور امداد و نجات و اطفا حریق صنعتی، امروز به مناسبت هفتم مهر "روز ایمنی و آتش نشانی" در شهرک صنعتی نجف‌آباد ۲ برگزار شد.

۸۰ شهرک صنعتی مُصوب در اصفهان وجود دارد که از این تعداد ۷۵ شهرک عملیاتی شده و در حال واگذاری است. تاکنون ۵۰ درصد از شهرک‌های این استان به ظرفیت نهایی خود رسیده‌اند. بیش از ۱۴۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مُصوب و فعال استان اصفهان مشغول کار هستند.

گفتنی است، خودروی حامل مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان امروز پنجشنبه در جریان سفر به شهرستان نجف‌آباد در اتوبان ذوب آهن- نجف آباد دچار سانحه رانندگی شد و به آسیب دیدگی جزیی وی منجر شد. امداد اورژانس شیشه فروش را در محل حادثه بصورت سرپایی مداوا کرد و وی اکنون در صحت و سلامت کامل به سر می‌برد.

شهرستان نجف‌آباد در ۳۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما