plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۹
کد مطلب : ۱۳۵۰۴
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد

خسارت ۱۵۰ میلیارد تومانی سرما به کشاورزی استان اصفهان

کاهش ۵۰ درصدی حجم آب سد زاینده رود نسبت به میانگین بلند مدت
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از خسارت ۱۵۰ میلیارد تومانی سرمازدگی در فروردین و مهر سال جاری به بخش های زراعت و باغی استان خبر داد.
خسارت ۱۵۰ میلیارد تومانی سرما به کشاورزی استان اصفهان
به گزارش ایصال نیوز از استانداری اصفهان، منصور شیشه فروش گفت : بر اساس گزارشهای دریافتی فقط در ماه مهر ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به ۱۱ هزار هکتار بخش کشاورزی و ۴۰۰ هکتار به باغ های ۱۳ شهرستان استان وارد شد.

وی ادامه داد: در فروردین و اردیبهشت نیز در مجموع ۵۰ میلیارد تومان خسارت سرما به یکهزار و ۵۰۰ هکتار در بخش کشاورزی و یکهزار و ۹۰۰ هکتار در بخش باغ ها برآورد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه بخش کشاورزی تحت تاثیر مخاطرات جوی مانند سرمازدگی، سیل، تنش گرمایی، آبی و بیمارهای گیاهی است بر ضرورت انجام بیمه محصولات در این بخش مهم اقتصادی کشور تاکید کرد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه باید تاکنون ۸۱ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان اصفهان بیمه شود ولی فقط زیر ۱۰ درصد بیمه انجام شده است.

شیشه‌فروش به تمدید مهلت بیمه تا اواخر آذر به کشاورزان اشاره و اضافه کرد: در این مدت باید ۲۶ هزار هکتار از باغ ها و یک میلیون راس دام و همچنین طیور استان بیمه شوند.

وی به مشکلات صندوق بیمه در پرداخت خسارت به بیمه شدگان بخش کشاورزی اشاره کرد و ارزیابی به موقع، ارائه سریع خدمات را خواستار شد و بر سرعت در پرداخت غرامت بیمه تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اجباری شدن بیمه کشاورزی همانند بیمه خودرو را خواستار شد.

وی در ادامه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر آغاز بارش ها از شنبه شب در غرب و سپس جنوب و در نهایت شمال استان و به شکل برف در ارتفاعات اشاره کرد و گفت: بر این اساس دمای هوا تا پایان هفته کاهش می‌یابد و صبح دوشنبه پدیده مه‌گرفتگی در بیشتر جاده‌های استان مشاهده می‌شود.

شیشه‌فروش به برپایی جلسه مدیریت بحران استان بصورت ویدئو کنفرانس با حضور شهرداری ها، فرمانداری ها و دستگاه های امدادی اشاره کرد و گفت: در این جلسه مقرر شد که در منطقه فریدونشهر و سمیرم که دارای ارتفاعات است راهداری و پلیس با استقرار تیم‌های امدادی و دستگاه‌های برف‌روب فعال شوند.

وی ادامه داد: شرکت گاز موظف شد تا در خصوص پیشگیری از افت فشار گاز تدبیر کند و اطلاعیه‌ای به تمامی مشترکان گاز بمنظور رعایت مصرف دما در بخش‌های اداری، صنعتی، کشاورزی و سایر بخشها ارسال شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، میانگین بارشها در استان را از اول مهر تاکنون ۴۴ میلیمتر ذکر کرد و گفت: در این مدت میزان بارش در فریدونشهر ۱۵۴ میلیمتر، سمیرم ۱۲۵ میلیمتر، خوانسار ۱۰۸ میلیمتر، داران ۸۵ ، چادگان ۷۹، گلپایگان ۵۰، اصفهان ۱۹ میلیمتر و به تدریج در ورزنه که کمترین بارش را در حد ۹. ۹ دهم داشته گزارش شده است.

وی بیشترین میزان بارشها را در مناطق غربی و جنوب استان اعلام کرد و گفت: حجم سد زاینده رود به ۱۷۲ میلیون مترمکعب است که نسبت به میانگین بلند مدت ۵۰ درصد کاهش دارد.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما