plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۳۴۱۳۵

شاهکار جوادی در عربستان و کسب مقام قهرمانی وزنه برداری جهان

مصطفی جوادی وزنه‌بردار ملی‌پوش ایران شامگاه دوشنبه موفق به گرفتن مدال طلای دوضرب و مجموع دسته ۸۹ کیلوگرم قهرمانی جهان ۲۰۲۳ شد و در یک وزن المپیکی قهرمان جهان شد.
شاهکار جوادی در عربستان و کسب مقام قهرمانی وزنه برداری جهان
به گزارش سرویس ورزش ایصال نیوز، رقابت گروه A دسته ۸۹ کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری جهان ۲۰۲۳ عربستان برگزار شد و نماینده ایران در یک وزن المپیکی قهرمان جهان شد.

مصطفی جوادی با رکورد ۱۶۹ یک‌ضرب، ۲۱۵ دوضرب و مجموع ۳۸۴ کیلوگرم قهرمان جهان شد و مدال طلا در دوضرب و مجموع را گرفت. او در یک‌ضرب ششم شد.

جوادی با رکورد ۳۸۴ کیلوگرم وارد رنکینگ ۱۰ نفره المپیک شد و سهمیه المپیک پاریس را در دست دارد.

نماینده ایران سابقه نایب‌قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۱ را در کارنامه دارد و نفر سوم آسیاست. مسابقات قهرمانی جهان، گزینشی کسب سهمیه المپیک است. دسته ۸۹ کیلوگرم نیز المپیکی است و ۱۰ وزنه‌بردار در گروه A وزنه زدند.

نماینده عراق و ایتالیا در این دسته اوت شدند.

تیان تائو وزنه‌بردار مطرح چین که رکوردار جهان است، بر خلاف انتظار عملکرد خوبی نداشت و اوت شد.

عملکرد نماینده ایران به شرح زیر است:

حرکت یک‌ضرب

جوادی با توجه به اینکه حریفان قدرتمندی از چین، ونزوئلا و ارمنستان داشت، باید هر چه را در توان داشت، می‌گذاشت تا شانس گرفتن مدال را از دست ندهد. جوادی در حرکت اول، ۱۶۱ کیلوگرم را بالای سر برد اما پیش از آن که کامل زیر وزنه قرار بگیرد، آن را رها و سه چراغ قرمز دریافت کرد. نواب نصیرشلال، سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری، برای حرکت دوم، وزنه را به ۱۶۲ کیلوگرم افزایش داد و نماینده ایران این‌ بار وزنه را مهار کرد.

جوادی در آخرین حرکت یک‌ضرب وزنه ۱۶۹ کیلوگرم را بالای سر برد و داوران دو چراغ سفید و یک قرمز دادند و هیات ژوری این حرکت را پس از بازبینی پذیرفت. این وزنه به گرفتن مدال مجموع کمک زیادی می‌کند. او با این رکورد ششم یک‌ضرب جهان شد.

حرکت دوضرب

جوادی برای به دست آوردن مدال دوضرب و مجموع باید تمام وزنه‌ها را به درستی مهار می‌کرد و فرصت هیچ اشتباهی را نداشت. او در حرکت اول وزنه ۲۰۷ کیلوگرم را به‌خوبی مهار کرد. جوادی در حرکت دوم، پشت وزنه ۲۱۲ کیلوگرم قرار گرفت و موفق به مهار این وزنه باارزش شد.

او با مهار این وزنه، با رکورد مجموع ۳۸۱ کیلوگرم، یک کیلوگرم بالاتر از کیانوش رستمی در رنکینگ قرار گرفت و سهمیه المپیک را در دست دارد.

نماینده ایران در حرکت سوم پشت وزنه با ارزش ۲۱۵ کیلوگرم قرار گرفت و مهار این وزنه قهرمان جهان شد و طلای دوضرب را گرفت. رکورد مجموع ۳۸۴ کیلوگرم را ثبت کرد و قهرمان شد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما