plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶
کد مطلب : ۳۴۰۹۵

بسته کمک مالی جدید یک میلیارد دلاری آمریکا برای اوکراین

وزیر خارجه اوکراین در دیدار همتای آمریکایی خود مدعی شد: حمایت نظامی که به ما ارائه می‌شود، سرمایه‌گذاری آمریکا در زمینه امنیت است. در همین حال، بلینکن از کمک‌های جدید به اوکراین به ارزش بیش از یک میلیارد دلار خبر داد.
بسته کمک مالی جدید یک میلیارد دلاری آمریکا برای اوکراین
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از الجزیره، «دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین تاکید کرد، «حمایت نظامی که به ما ارائه می‌شود، یک اقدام خیریه‌ای نیست بلکه سرمایه گذاری آمریکا در زمینه امنیت است و این برای همه جهان مهم است».

کولبا عنوان داشت: من با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در مورد سلاح‌های جدید و آنچه که به آن نیاز داریم و درمورد افزایش حمایت با سامانه‌های پدافند هوایی صحبت کردم.

وی افزود: از ایالات متحده به صورت ویژه برای آموزش خلبانان اوکراینی جهت استفاده از جنگنده‌های «اف-۱۶» قدردان هستیم.

کولبا عنوان داشت: ما بر این باوریم بهترین کاری که می‌توان در خصوص توافق غلات انجام داد، کریدوری است که ما گفتیم می‌توان از آن برای انتقال غلات استفاده کرد.

وی مدعی شد: روسیه با بازداشت ده‌ها هزار غیرنظامی فقط به این دلیل که اوکراینی هستند، دست به گسترده‌ترین عملیات تاریخی در جنگ می‌زند.

کولبا عنوان داشت: ساختار و فرمول صلحی که ما مطرح کرده‌ایم، فرمول اصلی برای توقف جنگ است. مطمئن هستم که اوکراین و ایالات متحده با هم برای رویارویی با این جنگ پیش می‌روند.

در همین حال، آنتونی بلینکن از کمک‌های جدید به اوکراین به ارزش بیش از یک میلیارد دلار خبر داد.

بلینکن در کنفرانس خبری با همتای اوکراینی خود در پایتخت اوکراین گفت: ما امروز از کمک های جدید به ارزش یک میلیارد دلار خبر دادیم که شامل ۶۶۵ میلیون دلار کمک نظامی و کمک امنیتی غیرنظامی جدید می‌شود.

آنتونی بلینکن گفت: ما می‌خواهیم از اوکراین در ترسیم آینده‌اش در مقابل حمله روسیه حمایت کنیم و ما توانسته‌ایم شراکت با اوکراین را تقویت کنیم.

بلینکن گفت: در ۳۰ درصد از اراضی اوکراین مین‌هایی وجود دارد که جان اوکراینی‌ها را تهدید می‌کند.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در سفری از پیش اعلام نشده وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما