plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۲۳۹۰۰

بلینکن: چین همچنان جدی‌ترین چالش نظم بین‌الملل است

وزیر امور خارجه آمریکا به شدت چین را به دلیل حمایت از روسیه در جنگ با اوکراین مورد انتقاد قرار داد و گفت که این سیاست پکن باید زنگ خطر را برای همه ما که منطقه اقیانوس هند و آرام را خانه خود می‌خوانیم، به صدا در آورد!
بلینکن: چین همچنان جدی‌ترین چالش نظم بین‌الملل است
آقای بلینکن در سخنرانی خود در دانشگاه جرج واشنگتن همچنین در خصوص سیاست دولت بایدن در قبال چین گفت: «حتی در حالی که روسیه آشکارا برای حمله به اوکراین بسیج شده است، روسای جمهوری چین و روسیه اعلام کردند که دوستی بین کشورهایشان بدون محدودیت ادامه دارد.» 

پیشتر خبرگزاری آسوشیتدرپرس گزارش داده بود که بلینکن در این سخنرانی قرار است بلوک جهانی که علیه روسیه شکل گرفته را به سمت یک ائتلاف بین‌المللی گسترده‌تر علیه چین هدایت کند. 

رئيس دستگاه دیپلماسی آمریکا در ادامه با اشاره به اینکه واشنگتن به دنبال درگیری نظامی یا جنگ سرد جدید با چین نیست افزود: «وظیفه ما این است که یک بار دیگر ثابت کنیم که دموکراسی! می‌تواند با چالش‌های فوری رو به رو شود، فرصت ایجاد کند و کرامت انسانی را ارتقا بخشد. ما نه دنبال درگیری و نه ایجاد یک جنگ سرد جدید با چین هستیم و برعکس مصمم هستیم که از هر دوی اینها اجتناب کنیم.» 

بلینکن در ادامه گفت: «حتی با ادامه جنگ پوتین علیه اوکراین ما همچنان بر جدی‌ترین چالش بلند‌مدت نظم بین‌الملل که آن‌را جمهوری خلق چین ایجاد کرده، متمرکز خواهیم بود.» 

انتهای پیام/*
۱
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما