plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۶
کد مطلب : ۳۴۰۴۲

رئیس گذرگاه مرزی مهران: بیش از یک میلیون و 300 هزار زائر از این گذرگاه عبور کردند

سیر عبور زائران ایرانی از گذرگاه مرزی مهران به سمت کربلای معلی به منظور بزرگداشت اربعین امام حسین (علیه السلام) بسیار روان است. از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از سه میلیون زائر پیاده روی اربعین از مرزهای ایران عبور کرده و بیش از یک ملیون نفر به کشور باز گشته اند.
رئیس گذرگاه مرزی مهران: بیش از یک میلیون و 300 هزار زائر از این گذرگاه عبور کردند
به گزارش سرویس فرهنگ ایصال نیوز، مهندس مجتبی زینلی رئیس گذرگاه مرزی مهران در خصوص روانی تردد زائرین ایرانی و اقدامات انجام شده در این خصوص و شمار زائرانی که عبور کرده اند به خبرنگار العالم گفت: از ابتدای ماه صفر بیش از یک میلیون و 300 هزار زائر از این گذرگاه که به نام شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده عبور کرده اند.

زینلی با اشاره به افزایش شمار گیت های تردد در این گذرگاه به چهار عدد گفت: صدور گذرنامه و ویزای زائران تنها چند ثانیه طول می کشد که این امر در روانی حرکت زائران نقش بسیار زیادی دارد.

زینلی درباره شمار زائرانی که از این گذرگاه عبور کرده اند، گفت: روزانه 240 هزار زائر از این گذرگاه عبور می کنند و پیش بینی می کنیم که یک میلیون و 900 هزار زائر از این گذرگاه عبور کنند، این گذرگاه یک گذرگاه مهم برای زائران است زیرا نزدیک‌ترین نقطه به شهر مقدس کربلاست و زیرساخت‌های خوب زوار را به عبور از این گذرگاه تشویق می‌کند.

زائران ایرانی همچنان از طریق گذرگاه های مرزی ایران راهی عراق می شوند تا برای شرکت در مراسم بزرگداشت زیارت اربعین امام حسین (علیه السلام) به استان کربلا برسند.

گفتنی است؛ مرز مهران پذیرای جمعیت زیادی از زائران ایرانی است که برخی از کشور به سمت کربلای معلی از مرز خارج می شوند و برخی دیگر پس از زیارت کربلا در حال برگشت از عراق به وطن خود هستند.

یکی از زائران بازگشته از کربلا به خبرنگار العالم گفت: «سفر معنوی و بسیار خوبی بود. در مسیر به زوّار که نگاه می کنی می بینی امام حسین (ع) متعلق به همه است. همه با اشتیاق مسیر را طی می کنند. هیچ جای دنیا چنین صحنه های جذاب معنوی را نمی توان مشاهده کرد. باید از مردم عراق تشکر کرد که پذیرایی شان از زایران امام حسین (ع) عالی بود.»

از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از سه میلیون زائر پیاده روی اربعین از مرزهای پنج گانه ایران و عراق عبور کرده اند و بیش از یک ملیون نفر از این زائران به کشور باز گشته اند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما